Sweet hjälm?

tregangergillt

Ny medlem
Sweet hjälm?
Nu stundas det för hjälmköp. Frågan är vad för hjälm jag ska köpa.. Är väldigt mycket inne på en Sweet Rooster hjälm, har inte provat den än men det enda jag har hört om den är bra saker. Om ni skulle rekomendera en hjälm, vilken skulle ni rekomendra då? Roostern är ju rätt dyr, är det så att man får betala nån hundralapp extra bara för att det är just sweet eller är dom verkligen så bra som det ryktas? Har läst mycket bra om protec och RED hjälmarna också.

Hel(p)me-t

Sweet hjälm?
sweets hjälmar är ju av kolfiber, och är därför grymt dyra. inte värt pengarna enligt mej. jag har en grön pro-tec hur skön o snygg som helst, och kostade bara 550 spänn!! fläskigt bra köp tycker jag, ungefär 1 fjärdedel så dyr som sweeten (=
så satsa på något billigare, o spara riksdalerna till annat. RED-hjälmarna är också snygga o hyfsat billiga har jag för mej..

Sweet hjälm?
ja, för f*n. Skit i om hjälmen passar på huvudet. Bara den är snygg och gärna billig!
Eller kanske inte...

Sweet hjälm?
Som GNU skrev: Visst kan man falla för design/material, men inte med hjälmar! Alla har vi olika skallar och olika mått, ta du o prova dig fram ist! *Större skidorter har dom flesta hjälmarna.

Sweet hjälm?
Lyssna inte på någon av de ovanstående klåparna (GNU och maex undantaget). Åk själv och testa alla hjälmar för att se vilken som sitter bäst då detta är absolut viktigast. Sedan kan du ställa dig frågan ifall du anser att designen och vikten är värt de extra kronorna. Själv så testade jag flertalet olika hjälmar utan att hitta någon som passade perfekt tills jag testade sweet fullcut. Den har allt enligt min smak och jag väntar bara på att den skall komma till sthlm.

//Johan

Sweet hjälm?
Hej!
Har en sweet rooster som ja säljer för 1000:-, vet inte om du e intresserad. Men den e iaf knappt använd (typ 2 ggr), hel svart me synliga flames (kolfibret lyser ju typ igenom.)Stl m/l, har innerkuddar o bag till också.
Finns i Lkpg. Säljer den pga att ja säsongade några år å köpte den i slutet av min sista säsong. Trodde jag skulle säsonga mer men det blev inte så.
Ja ja, hör av dig om du e intresserad. Men skriv inte på min sida för ja kollar den typ aldrig...
Mvh Matilda
013-135216
0730-218032

Sweet hjälm?
antingen en Burton R.E.D elr en Giro Bad Lieutenant. Klart prisvärda, 800 kr elr ngt sånt. Bad Lieutenant e de hörlurar oxå, den e nog mest prisvärd, många jag snackat me rekomenderar den. Sök på forumet å se va dom har skrivit om den (i stort sett bara positiva saker).
Lycka till!

Sweet hjälm?
Jag har en Sweet Trooper halfcut! Grymt skön - och fantastiskt lätt till skillnad från några av de störtkrukor som jag har släpat omkring på huvudet! 1500 kr men det kan det vara värt!

Fan - inte känns det som om man vill snåla när det gäller skyddsutrustningen?!? Finns väl andra saker som det går att snåla in på då...

/Calle

Tillbaka
Topp