Sweet Sinner Down jacka. storlek?

mickestrid

Ny medlem
Har tänkt slå till på en Sinner Down jacka. Har dock ingen möjlighet att prova den innan köp då jag tänkt beställa den via internet. Nu till frågan.. vilken storlek ska man välja? Är 187cm lång och väger 80kg, normal kroppsbyggnad och tänkte välja XL.. men vill inte att den ska bli för vid. Någon som har en likadan och kan tala om vad de har för storlek?

Senast ändrad:
Har varit och provat och kommit fram till att en medium är perfekt för mig:) Jag är 180 cm samt väger 82 kg.
först så trodde jag att en large skulle vara min storlek men en medium var nog stor.Kan väl inte säga att jag är speciellt bred mellan axlarna men inte smal heller:) utan mera normal.Har beställt en medium i Bird Blue :)
Borde dyka upp i morgon(läs fredag) XL tror jag blir för stor för dig.

En Large blir nog klockren för dig:)

Senast ändrad:
jag är sugen på hammer jackan! står i beskrivningen att den är ganska lång.. är också 180 cm men väger bara 68.. blir medium "lagom" baggy tror ni?

Kollade på Hammer jackan och tyckte att den såg ut som ett arme tält i large:) kör på medium så får du rätt storlek.Den är ju som sagt redan lite baggy i sig och du har ju medium i storlek så det är medium du ska ha.
Provade ALLA Sweet modeller när jag hade chansen:)

Har den i XL är 186 tycker den är lite kort men annars bra i size, vill å andra sidan att den ska vara stor...

mickestrid sa:
CustomX sa:
Har den i XL är 186 tycker den är lite kort men annars bra i size, vill å andra sidan att den ska vara stor...
Hur mycket väger du? Du skulle inte kunna ta ett foto och visa hur den sitter?
Haha :-)
väger 84 kg muskler ska se om jag kan ta en bild.. men det bäst är väl om du testar en själv, var bor du? dom har ju börjat komma in i butikerna nu.

någon som vet var jag kan prova sweet i Oslo? har noll koll på skidbutiker i den här stan!

edit: efter en bättre googling insåg jag att de fanns en butik på samma gata som mitt jobb.. :facepalm:

Senast redigerad av en moderator:
Jackan kommer på måndag-tisdag tydligen:/Avlägger rapport då.

Fan den har inte dykt upp än:/ men den är på väg.

Senast ändrad:
Jösses vilket dåligt kort,får skylla på HTCn :/ 3 tomtar på samma bild:)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp