jjosefsson, snart skickar jag fan 200:- så du kan köpa ett nytt tangentbord. Din punkt-tangent verkar ju ha gett upp för länge sen...
Jag är personligen inte av den åsikten att stock-skidor bara är till för bana. Okej, SL och DH blir jäkligt ensidiga på grund av sina extrema svängradier, men ett par GS-skidor är riktigt roliga att brassa pist på, nästintill oavsett underlag... (har inte testat slask, men kan tänka mig att det är skit!). Längden och konstruktionen gör att de blir hyffsat terrängdugliga och greppet finns ju där. Svängradien är skönt slapp runt 27m och det går ju att pressa ner om man vill...
Ett par Hendryx är i min värld det enda som kan toppa GS-skidorna. Samma kantgrepp och kvalité, men bredare plattform vilket ger terrängduglighet en masse...
Men för att hålla sig till tråden!
Jocke, ett par butiks-SL är helt klart skidorna du är ute efter, ev. att ett par med mindre skärning kan funka bättre i pucklarna. Det är i pucklarna som de väldigt extrema skidorna kommer göra bort sig, eller dig... Jag har testat både mina SL och GS-racestock i puckel och GS var "smidigast". Rak linje om inte!
Men det känns ju onödigt att bränna 6-7000:- på ett par butiksskidor med M12-bindningar, du är ju själv inne på det. Du har ju bråttom, men du borde inte behöva lägga mer än 4-5000:- i min värld!