Syversens 107-metershopp, äntligen på film!

haha fyfan va sjukt detdär är!

han kan skratta sig lycklig åt att han lyckades lura döden! sjuk tur han måste ha :)

synd att helikoptern åkte i fel vinkel precis

Du kan ju knappt åka iväg från ett 15-meters dropp om det är riktigt lätt och djup snö med tanke på hur djupt du sjunker ner... Det finns knappt någon teknisk möjlighet att stompa och åka vidare riktigt höga dropp.

skullle vara riktigt intressant att se själva nedslaget på film som sagt.. men det såg ju hyffsat sjukt ut från den här vinkeln också.

fyyyfan, man kan ju inte va så jävla kaxig när man droppar ut där och inser att man missat sin line xD sjukt att han klara sig, jävla stålman!

rasmusericson sa:
MathiasWiklund sa:
skulle va fett om han åkte vidare:P
hahhaha, ja det vore ju väldigt troligt!
Jag lyssnade inte så noga, men hur gick det med han? vad bröt han eller vad hände?
Han bröt ingenting men fick en skada på levern som läkte av sig själv.
Han fick grävas fram men åkte själv ned till Hellin
//Reine

Carled sa:
Du kan ju knappt åka iväg från ett 15-meters dropp om det är riktigt lätt och djup snö med tanke på hur djupt du sjunker ner... Det finns knappt någon teknisk möjlighet att stompa och åka vidare riktigt höga dropp.
Jo, titta på vilken extremfilm somhelst där landningen är så pass brant att åkare klarar att "stompa" stå utan att ha bakåtvikt eller dylikt. Exempelvis Jon Larssons höga dropp

Helt sjukt vad han bränner, hade verkligen skitit på mig och börjat grina i luften om jag flygit ut där utan att det varit planerat. Synd att helishoppern missade resten av flygturen!

Jag menar 30-meters grejer och högre... Och för att göra så pass höga dropp måste det vara väldigt bra snöförhållanden, och som sagt brant. Med tanke på de fina snöförhållanden blir det väldigt lätt att man fastnar i kratern, och förlorar mycket av farten framåt. Här faller Fred så pass långt att hans fart framåt "försvinner" i förhållande till fallhastigheten...

Om man bara är ute och droppar klippor för droppandets skull brukar det inte bli mycket stomps, men om det är linjeåkning i AK är de en annan sak och då håller jag med dig. Jon, Mcintosh, Hugo, Eric och Seth och grabbarna kör ju linjer som är så pass sjukt branta, och med sådan fart att när de drar upp knäna så rör de inte snön under 20 meter...

Men sen glömde ju Seth's fysiklärare på High School att berätta vad som är möjligt och inte, Seth måste ju tro att det är omöjligt att inte stompa en 30-meters frontflip... Dock fastnar han lite i en krater efter en minst 20-meters backflip 07.10 in i Under The Influence. Klippet innan stompar han iofs. den grova frontflipen på typ 30-40 meter som är med i trailern.... Som sagt, Seth vet inte vad som borde vara omöjligt!

räknas det som drop-rekord?
har för mig att jag läst att jamie pierre hade rekordet och det låg på ca 72 meter (245 feet)
eller är det någon som dragit högre?

Det här är ju både högre, och i mina ögon mer äkta än Jamies dropp. Detta är ju ett åk, Jamie droppar ju bara för att få rekordet.

jävlar inte illa! men fattade det nästan som att det inte var meningen ett tag, fast de vare väl? x)

fett om han skulle stompat de! dock aknske benen flyger av vid knäna då....

Kommer någon någonsin våga sig på att bräcka detta? Kul att man får se det på film och inte bara bild!

Tillbaka
Topp