Ta sig hem Åre

Hej har ganska dålig koll på åre och vi är ett gäng som under sportlovet kommer bo i tegefjäll. Frågan är hur tar man sig hem på kvällarna från nattklubbarna i åre till tegefjäll? Förstår att det självklara svaret är taxi men om man inte vill pröjsa taxi varje kväll finns det något alternativ?

Christiam

Aktiv medlem
9-27km om man gör som Olle och Helge och tänker på pocenten....
För att ge ett seriöst svar, jag har ingen koll alls på ev bussar, hundspann, raggare eller dylikt som kan hjälpa till. Hoppas hjälpsammare människor än jag kommer med hjälp.
PS: finns det ens raggare i Åre? Måste ju vara enda orten norr om Avesta utan raggare. Sånt är sorgligt på riktigt!

zerode

Aktiv medlem
Det finns en del raggare i Åre, mest känd är Billy, mest för att han kombinerar livet som raggare med att vara halvt skidproffs, rallyåkare, modell, göra reklamfilmer, alltså göra dem inte vara med i dem, musiker, journalist och snökanonsfixare, livsnjutare. Dessutom vara en riktigt shysst snubbe.
Så, jodå, det finns raggare, wannabe raggare och Billy.

Åter till frågan om hur man tar sig hem till Tege.
Om man inte orkar gå, så får man strunta i sista ölen och ta taxi, alternativt ta sista ölen och försöka på bortamatch.
Det går bussar, men sista brukar gå vid elva tiden, det är ju ett allternativ med

farsan56

Aktiv medlem
Sen har vi ju A-traktorgänget som trafikerar Byn-Duved med diverse obskyra åkdon.
Jämfört med vad en utekväll/natt kostar i den här byn så är en delad taxi till Tege inte mycket att orda om.
På med partyhatten 😁

Christiam

Aktiv medlem
alternativt ta sista ölen och försöka på bortamatch.
Alla vet ju att oddsen för bortamatch ökar genom att ta sista ölen, gärna i kombo med den ack så viktiga hot shoten fem minuter innan stängning.
Jag blir uppriktigt glad över att mina fördomar om bristen på raggare krossas. Här lever jag livet i tron om att det är Q7 och Thomas Ledin som gäller när det i själva verket är EPA och herr Meduza. Kanske så jag vågar mig på ett besök efter många års frånvaro.

Kaskar

Medlem
Björns Taxi är väl typ 5:e största bolaget i Sverige? Efter de började betala skatt å sånt

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp