TACK! Äntligen 360!

SammeTheMan

Ny medlem
TACK! Äntligen 360!
Det är välldigt pinsamt att det har tagit så lång tid men nu sitter 360:n och det är tack vare alla bra tipsen jag har läst här på freeride så TACK för tipsen!

Så här der min första 360 ut som jag sätter:

Freeride världens bästa sida!

TACK! Äntligen 360!
Jag tar åt mej creds om dte är okej.
Har skrivit i typ 19i9898432898475483205843290 olika trådar hur man gör 360.

Så: varsågod

TACK! Äntligen 360!
Första 3an är speciell.. nu när du vet hur de funkar äre bara å satsa större å mera.. alltid kul när folk utvecklas:D

lycka till i framtiden;)

TACK! Äntligen 360!
första trean var man typ tvungen att veva gärnet ;P men sen så tog man inte i lika mkt

TACK! Äntligen 360!
jag satte 360 första gången jag testa, sen (landa) jag med bakvikt 10 ggr i rad så jag gav upp. nån som vet vad som gick fel?

TACK! Äntligen 360!
face-plant sa:
själv kämpar jag fortfarande med trean......
bästa tipset som jag fick var att titta åt det håll som man snurrar så man får med snurren i överkroppen också för även om man tycker att man snurrar med överkroppen så får man inte riktigt lika bra snurr som om man tittar åt det håll man snurrar

Lycka till!

TACK! Äntligen 360!
Anton_F sa:
gött för dig! Ungefär hur stort hopp behöver man för å sätta 360?
Svårt att säga hur stort hopp man måste ha men om man säger som så destå större hopp du har destå mer air-time får du på dig att snurra 360 men för att klara större hopp så måste man ha högre fart och i högre fart så är det svårare (man vågar inte) snurra lika snabbt. Har man bra spänst så kan man ju i princip göra 360 flatland, men hoppet som jag hade (på filmen) var perfekt, en plogkant hög ca 50-60 cm hög med en lätt NEDÅT lutande landning, sedan ska man ju ha rätt lutning på kicken också men det får man prova sig fram till men den ska vara relativt brant så man inte bara hoppar framåt utan gärna uppåt. Och något som jag antar är ganska självklart är att det känns alltid säkrare när man snurrar om kicken inte är allt för smal

TACK! Äntligen 360!
ta grab om det finns problem med bakåtvikt! absolut bästa knepet, eftersom du koncentrerar dig på graben istället för snurren, och samtidigt flyttar fram vikten i rotationen.

TACK! Äntligen 360!
yeppie, kan ögonen styra bakåt eller framåt eller mellanvikt?

TACK! Äntligen 360!
SammeTheMan sa:
Hur stort hopp är lämpligt att ha om man ska sätta en 7a?
Dubbelt så stort som de du kan göra 3a i lär väl vara lämpligt?

jag drog ne nästan på en knöl i backen så så stort måste de inte vara (jaa jag landade men fick hugg efter)

satsa på bara så ska de gå fint:)

TACK! Äntligen 360!
Gurra_C sa:
haha du är 17, ja va 10 då ja satte min första (efter en säsongs försök)
ska han ge upp skidåkningen för att han satte sin första 3a mycket senare än dej? eller ville du bara säja att du är mycke bättre än honom?

TACK! Äntligen 360!
Som jag skrev nyss så inga personhopp är ni snälla. Det innebär låsning av tråden...

//H

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp