Tack!

Tack!
me_mogul sa:
ALXX sa:
RHillblom sa:
Känns väldigt skönt att Jon skriver detta. När jag satt där vid tv'n igår och såg hur jon stompade sin cleana kangarooflip, så trodde jag att saken var klar, men inte ens över 23 poäng? jag började fundera om det var snowboarddomare som satt i domarbåset och hade 0 koll på hur svårt en dubbellincoln/lincoln180 egentligen är, eftersom dom själva aldrig får se det inom snowboard! Jag skämdes över domarna på något sätt!
vet om inte nån redan kommenterat detta eftersom ja inte orkar läsa tråden men eero etalaa (snowboardåkare) gör i filmen follow me around en dubbelflip rätt lik jons fast 360 istället för 180 så klaga in på snowboardåkarna dom gör ju fetare trick än skidåkarna i vissa fall. och som hampus sa åp svt häromdagen så är skidor helt enkelt lättare eftersom man har 2 saker att stå på och snowboardåkarna "1 ben" som han själv sa...
men är du dum i huvve!?!?!?!
Varför skulle det vara svårare att åka snowboard!? Har man dålig balans så självklart men vafaan. är du så jävla dum att du inte fattar att de är både svåvare ock lättare på massa jävla olika sett!???
Tagga ner för in i skogen! Jag som har åkt bräda vet att det är svårare att både hoppa å åka me bräda, kanske inte när man har lärt sej men det är mycket svårare ska du veta!

Tack!
Har faktist tröttnat lite på kangaroo. Den är cool men den har typ inte "style" enligt eget tycke. Föredrar faktist en sw cork 7/10 med en fin tail eller double nose.

Tack!
Bra att du tar tag i Big Air inför JOI07. Big Air är enligt mig snart utdött om inget händer, och jag tror att du är rätt man att ta tag i det. Se gärna till att få me dig många andra åkare så att det blir någon sorts enad front. Som du har sagt i några intervjuer att sporten får för lite uppmärksamhet i vanlig media, så var ju WinterJam ett perfekt tillfälle att få in sporten i hemmen och att få den accepterad av vanligt folk. Jävligt tråkigt då att man inte hade sett till att göra upplägget betydligt mer åskådarvänligt istället för att ge höga poäng för snurrar som folk ändå inte hinner uppfatta om man inte är van med att titta på sånt här.
Tips inför JOI07:
1. Feta avdrag för trickupprepning (och jag ser en sw1080 mute och en sw1080 nose som upprepning)
2.Höga poäng för inverterat.
3. Kanske ha åkarbedömning? Att åkarna själva får bedöma varandra på nått sätt, kanske blandat med dommarpoäng?
4. Höga poäng för "smoothnes", en hastig ryckig 1080 är kanske svårt och imponerande, men det ser inte så roligt ut. Liknar mest en gymnastik/simhopptävling.

Fortsätt köra din grej!

Tack!
Tack!
och det är därför som jon är en av sportens få riktiga innovatörer...
han är också den enda innovatören som tar tag i skiten...

bra jobbat!

Tack!
ALXX sa:
RHillblom sa:
Känns väldigt skönt att Jon skriver detta. När jag satt där vid tv'n igår och såg hur jon stompade sin cleana kangarooflip, så trodde jag att saken var klar, men inte ens över 23 poäng? jag började fundera om det var snowboarddomare som satt i domarbåset och hade 0 koll på hur svårt en dubbellincoln/lincoln180 egentligen är, eftersom dom själva aldrig får se det inom snowboard! Jag skämdes över domarna på något sätt!
vet om inte nån redan kommenterat detta eftersom ja inte orkar läsa tråden men eero etalaa (snowboardåkare) gör i filmen follow me around en dubbelflip rätt lik jons fast 360 istället för 180 så klaga in på snowboardåkarna dom gör ju fetare trick än skidåkarna i vissa fall. och som hampus sa åp svt häromdagen så är skidor helt enkelt lättare eftersom man har 2 saker att stå på och snowboardåkarna "1 ben" som han själv sa...
Håller med om dedär med eero,iofs är han enligt mig världens bästa åkare men har en film när david benedek gör double corked 1260 åxå så kom inte å säg att de inte är så coola trick som kangaroo på snowboard när du inte har sett nåt, rhillbom.

Senast ändrad:
Tack!
Ser fram mot JOI. Tycker JOn har helt rätt inställning. Man blir glad när man hör att han är Värd att offra pengar för sportens bästa :) Det är en person som älskar sin idrott det :)

Tack!
BRA! lycke till me JOI 07! tycker att du ska hålla kvar i kangaroon.. för det är bara lite mer stil i den än i nån tråkig 1080!

Tack!
Tack!
vad sägs om att köra bygga på? kommer ta sjukt mkt mer tid men kan bli kuligt. alltså, alla gör bif 5 (brown eye in first, för man kan inte åka switch på skidor), den som gör snyggast vinner den omgången. sen gör alla kangaroo, sen gör alla bif 1080 osv.

eller ta lite av simhoppningen, en svårighetsgrad på hoppet och sen en poäng för utförandet. således skulle förmodligen kangaroo ha mycket högre svårighetsgrad än bif 1080 och skulle därför behövas utövas helt felfritt med perfekt grab och stil.

Tillbaka
Topp