Tåg till Japan!

MrHotDog

Medlem
Tips om ni inte redan gör det. Följ gänget som åker tåg till Japan från Sverige. Nu har dom passerat Moskva och ska åka skidor i Sibirien. Med bla Erik Nylander, Tom Oliver , William Larsson. Instakonto @transiberiatojapan plus deras privata konton. Jäkligt häftig resa. Instastoryn är kanon..

steglund

Aktiv medlem
Ett intressant alternativ som jag funderar på själv, eftersom jag och min dotter planerar tillbringa tre månader i Japan nästa vinter. Finns det någon mer som har erfarenhet av den resvägen? Hur stor kan koldioxidvinsten förväntas bli, tro? Tåg är alltid bättre än andra färdsätt, även om de drivs av diesel eller "smutsig" el. Vad jag förstått är hela transsibiriska järnvägen elektrifierad. Färjan över Japanska havet (och eventuellt över Östersjön) är väl däremot inte speciellt klimatvänlig?
Insta-kontot har f ö två s: https://instagram.com/transsiberiatojapan?igshid=19a89qn6uafce

Senast ändrad:

Christiam

Medlem
KaitsuH sa:
Men vore det ju enklare att flyga dit?
Enklare.. ja enligt de flesta men det är ju inte enklaste resan som det nu handlar om utan om att ta tåget.

Det var väldigt kul att följa deras resa, skulle själv gärna åka transsibiriska. Ett perfekt sätt att få se nya miljöer.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp