Tälta i Stryn? Någon som har erfarenhet av de?

robotzki_D

Ny medlem
Jag och en polare funderar på att tälta i Stryn över FreelineJam (9-10 juni). Hur kallt är det i Stryn då? Finns det camping som ser schysst ut för att tälta på? Har du tältat där, skriv gärna hur det funkade för dig. Ska du tälta där i år, skriv gärna nå om det oxå

Se:

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=27327

Där har jag beskrivit. Var där från midsommar och det är inte kallt att tälta. Det är som att tälta var i till exempel Stockholm på sommaren, för campingarna ligger nere i dalen. Vill du tälta närmre är det nog kallare, och kan finnas snö runt om.

Tälta är billigt och kul så det tycker jag du ska satsa på.

Det regnar väl bara "aningen" mer i dalgången nedanför sommarskidcentret än det gör på en gräsplätt i S-holmstrakten....

Men kul blir det säkert!

En liten heads up för att det kan vara kyligt precis vid skidcentret. Dalen är att föredra om ni planerar att t ex grilla eller nåt. Om inte annat så är det spännande bilresor upp och ner från fjället! ;)

klart man kan tälta.. se till att allt är vattentätt bara för regnar det så regnar det mycket!

om det e nån som är intresserad så har jag plats kvar i min bil när jag kör till stryn i början av juni.. hör av er i så fall eriklindgrenr@hotmail.com

Tillbaka
Topp