Tan Tien med Original trucks?

TadH

Ny medlem
Ja, precis som rubriken antyder så sitter jag och pusslar lite och har svårt att komma framtill om jag skulle kunna montera Original truckar på en Tan Tien bräda och få det att fungera bra?
Har kommit fram till denna setup då jag vill ha möjlighet till kicks och ändå vill ha originals fjäder baserade truckar, om nån har nått annat förslag på en setup med liknande egenskaper så får ni väldigt gärna dela med er av det också. :)

Tack på förhand gott folk.

Topmounta om det inte går att dropmounta...
Varför skulle man behöva längre skruvar? Det blir ju inte tjockare :D

ErikGranli sa:
Hahaha, fan jag vill prova S8 truckarna så jag också kan dissa dom :P

Senast ändrad:
Funderar på S10 trucksen men är lite kluven över hjulen, eller ja egentligen kluven över hela setupen men vad gör man...
Jag vill ut och leka kunna göra lite allt möjligt helt enkelt men kanske inte prio på downhill, har redan en Sector9 bräda och en hemma moddad Slipstream för den typen av åkning, någon av er bus-grabbar som har nått tips på en setup för runt 3-4k? :)

En setup för vadå?

Jag gav 3700kr för min downhillbräda komplett med surfrodz, nersh candys och ett asfett deck, så för dom pengarna kan man få det bästa :P

Lät spännande men det är inte ett downhill set jag är sugen på just nu, jag vill förvisso ha lite allround men prion ligger väl på att det ska vara en bekväm bräda med bra möjligheter till slides, carves, pump och en man kan köra lite flatland tricks på. :)

Låter som att en Rayne Vendetta med 180mm Paristruckar och Abec11 Classic ZigZags skulle passa ganska bra? :P

Rayne Vendettan såg riktigt trevlig ut, såg även en bräda som hette Holesome street-nånting som verkar ganska spännande också *-)

TadH sa:
Rayne Vendettan såg riktigt trevlig ut, såg även en bräda som hette Holesome street-nånting som verkar ganska spännande också *-)
Oh, en LBL bräda, kolla in deras DK peguin också! www.longboardlarry.com/boards/index.php

Jag är bra sugen på en sådan med surf rodz 176mm (med det breda axelkitet, 176, 186, 196) samt nersh candy 78a eller 80a :) fast vill man komma billigare undan så är ju paristruckarna grymt värda!

På tal om vikt... En paristruck väger enligt longboardshop 40g mer än både holey och randal ;) dock gör det ju större skillnad i vikt mellan 70mm och 75mm hjul :P

Senast ändrad:
Spangel sa:
surf rodz väger väl som en mindre bil? :P
hur är nersh candy att pumpa med, linder? :)
http://performancelongboarding.com/trucks/surf-rodz-200mm-50-degree-trucks.html
Äh! Bara typ 200g mer än paris, det är ju ungefär vad som skiljer ett par 75mm hjul mot 70mm :P
Samt att man får 20mm bredare hanger! :)

Jodå det ska nog gå bra, men är inte så van att pumpa på en styv dh planka än ;)
Så jag föredrar dervishen med tunnel 76a hjulen för att pumpa :D

När vi ändå snackar vikt min Dervish väger 3374g medans Clutchen väger 4336g :D

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp