Tanke

Nalleman

Ny medlem
Tanke
Det här är ett svar på Marias inlägg i "namn" . Men jag ville inte gömma undan den så långt bort så jag skriver här i stället.

Jag tycker att du har rätt. Folk försöker att låta häftigare än de är, men det är nog inte någonting som man kan hindra ( är inte folk så i den riktiga världen oxå?). Om det trots allt finns någon som uppfattar en som ducktigare skidåkare eller så om man skriver att man är "newschool" åkare eller "puderkung". Ok, då har de juh lyckats! Men jag betvivlar att det är så...

Det enda sättet som man kan visa att man är dukig (i alla fall här i Zyyberspace)är att använda erfarenheter som man har och lära ut erfarenheterna till andra.

Dvs. är du puderkung, skryt inte om det (eller gör det om du vill, jag blir i alla fall inte impad...). Lär andra att bli lika bra i stället!

Tanke
Precis...

Har ni sett en intervju med Jesper Rönnbäck
nån gång? Har han nånsin skrutit om vad han gör??? Tänk på det alla ni som "tycker att
ni kan". Rönnbäck spöar ni inte, se och lär!

På tal om hjälp, ska nån åka till
Les 3 valees har jag lite pudertips... :-)

/N

Tanke
Visserligen håller jag med men varför ska man efterapa någon annan (jesper) det verkar ju helrubbat. Om man nu har gjort något extremt så skryter man ju för polarna men vad är vittsen med att skryta här?????Kan det vara för att polarna inte tror en eftersom man suttit hemma och ätit chips hela livet??? vad vet jag. Den dagen jag lyckas med något "extremt" lär jag ju inte springa hem till datorn för att skryta i freeride.nu´s diskussionsform iallafall. Nu när jag tänker efter så lär den dagen alldrig komma heller, jag menar extremt är ju inte en 360 eller volt i snowboardlandet som många verkar tro. Nej den dagen isiga 20meters klippor kommer på tal den dagen stannar jag hemma och gnäller litet här.

Tanke
Du har naturligtvis rätt ...

Inte vill man väl apa efter nån men
det skadar ju inte att lära sig nånting
av nån annan eller hur ??

Tar du ALDRIG intryck av nån annan nån gång?

/N

Tanke
Visst gör jag det! Hur många gånger har jag inte tittat igenom free ra I o II för att lära mig att göra helisar... Det är ett antal! De (filmerna) börjar nästan att bli utnötta.

Men jag tycker faktist att det är en annan sak. Har inte riktigt med det här att göra
(enl. mig, iaf)

/Björn

Tillbaka
Topp