tänkte köpa inlines

Kumlin

Ny medlem
tänkte köpa inlines
shoo
tänkte köpa ett par inlines men vet ej villka är dom här bra gå in påp powerslide.se och sök på USD Legacy 08 är dom bra jag är inte så jätte bra!

eller om ni har ett annat tips

tänkte köpa inlines
Du kan ju nästan inte gå fel med USD, sen så är det ju en riktigt bra skena också. Dock lär de bli rätt slitna efter ett tag då det verkar vara en del ytligt tyg. Personligen skulle jag nog köpt: USD Classic Throne Aaron Feinberg 2006 el. USD Classic Throne AllStar 07 el. USD UFS Throne EVO II SUSPENSION istället pga av att skalen på dessa är helt i plast. Men som sagt du kan inte gå del med USD...

tänkte köpa inlines
Jag ska också köpa ett par inlines, dock vet jag inte vilket par. K2 fatty har man hört en del ifrån, dock kanske inget bra alternativ då jag ska shredda sönder på railsen osv?
Den ska vara relativt billig, runt 1000-1500kr. Vad tycker ni på freeride? Vad bör jag köpa?

peace// Don Robin

tänkte köpa inlines
Don_Robin sa:
Jag ska också köpa ett par inlines, dock vet jag inte vilket par. K2 fatty har man hört en del ifrån, dock kanske inget bra alternativ då jag ska shredda sönder på railsen osv?
Den ska vara relativt billig, runt 1000-1500kr. Vad tycker ni på freeride? Vad bör jag köpa?

peace// Don Robin
K2 fatty är bara att glömma. De är tunga som as och K2 är inte ens aktivt med i Aggressive-världen längre.. dessutom har de ställt till det för andra företag när de patenterade H-blocket på skenan.

Om du vill shredda rails, men ändå ha ett billigt valalternativ kan jag rekommendera USD realm skatesen:

http://www.grindhouse.eu/srcontent/module/20/product/2342.html

Kan även rekommendera Razors genesys skatesen. De har liksom fatty funnits länge, men skillnaden är att Genesys skatesen än idag görs aktivt, är hyllade av många åkare och ett bra val för såväl nybörjare till sporten och mer avancerade åkare. Prislappen ligger dock runt 200 kr över din budget, men är en sjukt bra investering.

http://www.grindhouse.eu/srcontent/module/20/product/2282.html

Hoppas att du skiter i K2, för allt annat är i princip bättre än dom :D

Senast ändrad:
tänkte köpa inlines
Skillnaden mellan 2 och 4 hjul är stor.

om alla 4 hjul är lika stora så får du mjukare och behagligare åkning på något ojämn asfalt. Om du hoppar mycket från typ 2-4m gaps så är det lättare å rulla iväg då 2hjul kan låsa upp sig när du slår i marken. Även svängradien förändras. Du kan svänga mycket snabbare med 4 hjul.

2 hjul så är det svårare att få "hugg" och ramla och mycket skönare när du ska köra curbs osv.

Och så att alla vet. Salomon har slutat göra inlines. K2 är sämst för att de är riktigt ostabila. Som att jämnföra snowblades och riktiga skidor.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp