Taxi med skidpaket i Stockholm, hur svårt kan det vara?

kalpsjo

Medlem
Nu är det dags igen, det behövs transport från hemmet till, i det här fallet, bussen, som ska ta oss till det Vita Guldet.
Vi är fyra som behöver skjuts, 5:30 på morgonen med varsitt skidpaket, resväska och handbagage. Det är för tidigt för att fråga svågern, så den här gången tänkte jag lägga ut jobbet på taxi. Så, jag har sökt efter en taxi som kan frakta oss och vår packning. När jag ringer runt är alla lika osäkra på om det går, och rekommenderar istället att boka minibuss.
Jag må vara snål, men det behövs ingen minibuss om man kan packa.

Var i hela friden hittar man år 2022 ett taxibolag där man enkelt kan boka skidfrakt, som på flyget, med ett klick?

(Om nån vill skjutsa oss på fredag 5:30 Vällingby - Cityterminalen för en femhundring så är ni varmt välkomna!)

Kör ni snowblades, annars fattar jag inte heller hur det ska gå till. Svider priset på minibuss för mycket går ju alltid tunnelbanan.

Det finns också en säkerhetsaspekt för taxichauffören som kanske inte vill ha skidor löst i bilen vid en krock bara för att du är för snål för att boka en minibuss där man kan lägga skidorna på golvet.
Om du nu är så duktig på att packa så är det väl bara ta bilen och ställa den på t.ex. benstockens parkering till en kostnad på 590 kr för en vecka.

Hur du lyckas packa det vill jag se.
Jag hade problem med att få in 2 boardbags, 2 resväskor, 1 kylväska och julklappar utan att fälla säten i en XC60. Så hur ni ska få in det i en bil och passagerare förstår jag inte.
Ska ni lägga en eller två människor i skidbagaget?

Då är du fan kung på att packa om du får in 5 personer och 4 "skidpaket" i en vanlig personbil utan takbox.
”Vi är fyra som behöver skjuts”

Inga problem att fälla ”luckan” i baksätet och lägga in fyra skidor. Väskor går sedan i bagaget och alla passagerare sitter med säkerhetsbälte.

”Vi är fyra som behöver skjuts”

Inga problem att fälla ”luckan” i baksätet och lägga in fyra skidor. Väskor går sedan i bagaget och alla passagerare sitter med säkerhetsbälte.
Förare +4 pers, det är full bil. Fäller du ett säte, alla bilar har inte lucka, så är det förare +3 pers, även om det skulle finnas en lucka, så försvinner ett säte och en plats, Ingen taxi, absolut ingen, tillåter personer att sitta 2 i ett säte.

Hej
Jag har flera ggr åkt till Arlanda med ett bolag som heter Taxijakt dom har en app som man bokar i där kan man lägga till bagage och dom gånger jag haft fler än ett skidpaket bokar man en större bil. det har funkat för mej. men det var iofs före pandemin.
Kostnaden hemifrån till Arlanda blev billigare än att byta till buss på Cityterminalen

Förare +4 pers, det är full bil. Fäller du ett säte, alla bilar har inte lucka, så är det förare +3 pers, även om det skulle finnas en lucka, så försvinner ett säte och en plats, Ingen taxi, absolut ingen, tillåter personer att sitta 2 i ett säte.
Jag får tacka för att du tänker åt mig i svaga stunder som dessa.
Och tack för frånvaron av dumförklaringar trots öppna mål!

Kör ni snowblades, annars fattar jag inte heller hur det ska gå till. Svider priset på minibuss för mycket går ju alltid tunnelbanan.
Jag skyller på mina barn, de orkar inte bära all packning själva än och jag är fan för gammal för att bära två par skidor och två resväskor en kilometer, även om det kan kännas lockande med lite jympa när man har 30+ timmar buss framför sig.

Enligt taxi08 fast pris Vällingby-Arlanda kostar det 545kr med vanlig bil och 595 med stor bil, 5-6 personer. Om du skickar ditt nummer kan jag swisha 50kr så får du åka stor bil ;)
Tack, men vi ska till cityterminalen för att åka buss, inget flyg denna gång. Jag ska kolla med Taxi08 vad de tar dit.

Hej
Jag har flera ggr åkt till Arlanda med ett bolag som heter Taxijakt dom har en app som man bokar i där kan man lägga till bagage och dom gånger jag haft fler än ett skidpaket bokar man en större bil. det har funkat för mej. men det var iofs före pandemin.
Kostnaden hemifrån till Arlanda blev billigare än att byta till buss på Cityterminalen
Tack, jag har bokat med Taxijakt (till Cityterminalen, inte Arlanda. Buss, inte flyg). Bokade en kombi igår kväll, det största de hade på sajten. Ringde i morse för att kolla att packningen skulle rymmas, tjejen i växeln sa att det fanns en större sorts bil men rekommenderade två steg upp: en minibuss, som inte var bokningsbar på sajten. Men hon hade egentligen ingen koll på vilken packning som ryms i någondera av bilarna och ingen chans att kolla upp det heller.

Halloj alla, härligt med engagemanget i tråden :)
Huvudfrågan här är egentligen att inget taxibolag verkar ha nappat på att vilja frakta skidåkare med skidpaket.
Är inte det här en ledig nisch? Vilket bolag blir först med skidtaxi? En kombi + takräcke löser det. Helt ovanligt borde ju inte vara med den typen av kund.

1645554024692.jpeg

Oj joj joj. Jag hade tidigare en Opel Combo, längre model. En liten paket bil. Men den var allt för litet för oss, två personer, och skidor och allt. Nu har jag en VW Transporter, längre model, och den räcker just och just för oss, när vi reser till Lapland eller Norge för skidåkning eller forspaddling.

Nu är vi på väg! Vällingby-Cityterminalen 555 kr fast pris med Taxi Stockholm, stor bil (minibuss). Jag ringde och de kunde bekräfta att allt skulle få plats, vilket det gjorde utan problem.
Lustigt att just Taxi Stockholm skulle klå konkurrenterna både på service och pris 🏆

Tillbaka
Topp