Teknik vid big jump?

Nickepickep

Ny medlem
Teknik vid big jump?
Hallå!

Är det något jag ska tänka på när jag ska börja ta lite större big jump? Ska jag krympa ihop och titta rakt fram och sen bara trycka ifrån? Eller kan jag göra på något annat sätt?

Ska till Romme på onsdag och tänkte ta deras big jump.. Någon som vet hur stort de är ? Kanske rent av har en bild på det? :D

Hare glatt!

Teknik vid big jump?
Se till att inte fega bara, kolla in hur snabbt dom andra åker in och spetta från lämpligt ställe. Ofta brukar man inte ens behöva trycka ifrån så mycket, stora hopp är i regel bättre formade och därför är det lättare med balansen.

Teknik vid big jump?
Fråga de som åker på hoppet hur det är. Det som kan vara bra och fråga om är ansats och lutning på kick.
Jag brukar fråga kompisar som kört på hoppet hur mycket de väger, och om de har bra glid, dvs. välvallat och sedan göra en bedömning på hur mycket ansats jag sedan kommer att behöva... Ju mer du väger och desto bättre glid du har, desto mindre ansats behöver du!

Om det är så att det är väldigt brant och otrevlig kick är det bra att luta sig lite framåt, lr snarare inte följa med kickens lutning i "avstampet" för att minska riskerna för bakåtvikt i landningen...

Teknik vid big jump?
Kör på, är det brant kick så tryck dig framåt och så drar du ihop dig tills det att du har landat.
Sen kör du vidare och tränar trick nästa åk!
Kom bara ihåg låg position.

Kör på!

Teknik vid big jump?
Tack så mycket för tipsen, har tänkt mycket på låg position när jag har hoppat annars så de ska nog funka.

Peerlan: Okej, men hur långt är det ungefär? Över 7 meter?

Teknik vid big jump?
Håller med "peerlan" romme har inte mycket att komma med på hopp sidan.
Men det kan vell va kanske 5-7m långt.

Teknik vid big jump?
Men vet inte, kan va större men det var liksom 40 pers som väntade att få köra hela tiden när vi var dä så jag kunde liksom inte beddömma det så bra. :P
Det är säkert större.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp