tekniken för att göra backflip

anders2

Ny medlem
Jag ska försöka sätta backflip i vinter.. behöver lite tips på teknik, utrustning, förberedelser m.m, all hjälp tas tacksamt emot :)

det är bara och åka och slänga sig bakåt och hoppas på att man landar på fötterna, så tänker ja göra iallfall haha :D

träna på badhus,studsmatta osv så blir det lättare på skidor sen,och du bör prova i ett hopp med puderlandning i början

På inrunnen ska du bara tänka att du SKA runt. Tveka inte, släng dig bakåt, följ med kicken.
Har du rotationen från matta eller dylikt så är det bara att satsa.

snälla lås! folk borde lära sig o söka, det är inte så att det inte finns minst 5 trådar om detta plus tricktipsen...

tänk på att skidorna & pjäxorna är det tyngsta du har på dig, du vill altså ha med dessa i rotationen så fort som möjligt, skjut upp skidorna i luften direkt i uthoppet sedan kollar du runt bara :)

dessa tips fick jag på bosön av Daniel Lotfi och Jacob Wester å det funkar perfa ;P

jeppenator sa:
Ladda.. satsa allt.. då går de.. BANGA INTE! enda tipset man kan ge
Precis. allt handlar om att våga, tveka absolut inte. Jag har åkt bräda hela mitt liv, men skulle bevisa för min kompis att jag skulle sätta backflip me skidor iannan han gjorde d. jag klarade d galant. det e bara å våga..

utrustning? ja du, svårt att säga. förslagsvis skidor om du ska göra det med skidor... annars är snowboard ganska bra att ha om du åker bräda.

sen är det nog bara som Jacob Wester skriver. Om du klarar det på mindre än 20 försök är du bättre än Jacob. Tänk på det!

Tillbaka
Topp