Telemark+twintip?

Telemark+twintip?
...ge upp det här med twintip och telisar. Kombinationen är inte på något som helst sätt optimal och tillför inget till åkningen. Det är inte bättre att jibba med telisbindningar och det är inte bättre att köra telemark med twintipskidor... Kom igen... tänk efter...varför kör man twintip och varför kör man telemark? Det är två helt olika dicipliner och man förlorar bara på att korsa dem... ingen disciplin blir optimal. Jämför med telisar och carving, där blir båda disciplinerna optimala när man sätter ihop dem... teliscarving är optimal G-kraft...

Telemark+twintip?
....det går ju grymt bra att åka baklänges också. Det klart man ska köra twintip-telis. Se bara till att välja rätt skida så är det lugnt. (k2 enemy?)

Telemark+twintip?
Varför inte? Om du ska jibba så skadar det väl inte med twintip även om du kör telisar.

Jag blev grymt imponerad av de franska telisåkarna från rossignol under cham jam-01. de regerade i pipen och satte ribban högt!

/peter

Telemark+twintip?
Jag skulle bli jävligt impad om jag såg någon åka baklänges på telemark! Frågan är bara om det går att göra i någorlunda fart!?

Tillbaka
Topp