...ge upp det här med twintip och telisar. Kombinationen är inte på något som helst sätt optimal och tillför inget till åkningen. Det är inte bättre att jibba med telisbindningar och det är inte bättre att köra telemark med twintipskidor... Kom igen... tänk efter...varför kör man twintip och varför kör man telemark? Det är två helt olika dicipliner och man förlorar bara på att korsa dem... ingen disciplin blir optimal. Jämför med telisar och carving, där blir båda disciplinerna optimala när man sätter ihop dem... teliscarving är optimal G-kraft...