Telis på Dynastar Cham 97?

Werme

Medlem
Hej.
Jag funderar att köpa ett par Dynastar Cham 97 (178 cm) att köra telisar på.
Kan det vara nåt? Är det någon som har erfarenhet av det?

Min tanke är att montera på ett par Rottefella Cobra R8 på dessa.
Frågan är då var jag bäst placerar bindningen i längsled?

// Magnus

Som vanligt beror det väl på hur du tänker använda skidan, och vilka preferenser du har i övrigt... Det finns en rätt bra recension av skidan på earnyourturns, men han tycks ju gilla den lättare HM-varianten bättre. Och det kan man väl förstå om huvudfokus är att topptura och köra offpist. I övrigt tror jag att det är en riktigt bra skida, även om jag personligen inte har testat den.

Jag har nu slagit till på skidorna som jag tror kommer bli fin-fina då jag oftast håller mig till liftburen åkning. De väger ju nämligen en hel del ...

Men så var det ju det där med bindningens placering ...
Är det någon som kan ge mig ett tips kring detta?

Kul att du slog till på ett par Cham 97! Nu på lördag kan man testa dessa skidor med NTN bindning i Åre så kanske någon lägger upp hur skidorna var på den här tråden. Du får gärna återkomma med en recension när du har testat skidorna.

Angående placering, så hade jag monterat dem boot center. Har inte testat just Cham 97, men monterar mina telisskidor boot center för hela berget. Med den rockern som finns på Cham 97 borde du inte ha problem i puder vid en sådan montering!

Lycka till:)

Ok, vilka höll i skidtestet i Åre i lördags?
Det skulle vara intressant att höra hur de hade monterat bindningarna.

Hej på er!

Jag gjorde fyra åk på cham 97an under skidtestet i Åre. Och måste säga att de var någon form av skräckblandad förtjusning. Jag skulle gärna gjort några fler åk/dagar på skidan, men tiden räckte inte till.
Jag upplevde skidan kvick och lekfull men ändå relativt fartstabil och bra bett på lite hårdare underlag. Sedan fanns det något i skidan som gjorde just den skräckblandade förtjusningen, jag kan inte sätta fingret på vad det är men funderar på om det skulle kunna vara nosen på skidan som gör initeringen av sväng väldigt direkt/snabb. Som sagt, fyra åk är inte mycket. Hade gärna kört skidan några dagar till.

Vill minnas att det var Undenssport som höll i testet om ja inte mins fel
Superkul med ett skidtestet iaf. Vi är ju trots allt inte så många...:)

Bump.

Någon som har kört fler än 4 åk på skidan och kan förklara hur dina upplevelser är? Är sugen på att köpa den:)

Hur var skidan så här efter ett par år? Hur monterades bildningen?

Har också köpt ett par som får ntn

Tillbaka
Topp