Testat Salomon qst 106? Vad gör en storlek längre skida för bärighet o stabilitet?
Hej,
är det någon som testat salomons qst 106 och kan berätta lite om den eller hänvisa till något bra test/film? Den lovordas i skidbutikerna och säljarna jag pratat med, utan att det egentligen har testat skidan utan endast går på salomons reklam eller läser sig till specarna så det hade varit gott att få respons från någon som vet på riktigt.
Sen en annan grej angående längd på skidan. När man väl har bestämt sig
för vilken skida man skall ha så skall man till slut bestämma längden på den.... Ofta föreslås det att då ta den i en storlek längre för bättre bärighet och stabilitet och det är väl säkert så med den saken. Det jag däremot funderat på är hur mycket det egentligen gör i bärighet och stabilitet om man går upp en storlek i längd?
Om man förutsätter att alla övriga specar på skida och åkare är samma vad kan då denna uppgradering av längd ungefär göra i tex %. 5, 10, 20 eller något annat?
Hade varit kul att veta hur ni tänker kring detta
.
/fcb
är det någon som testat salomons qst 106 och kan berätta lite om den eller hänvisa till något bra test/film? Den lovordas i skidbutikerna och säljarna jag pratat med, utan att det egentligen har testat skidan utan endast går på salomons reklam eller läser sig till specarna så det hade varit gott att få respons från någon som vet på riktigt.
Sen en annan grej angående längd på skidan. När man väl har bestämt sig
Om man förutsätter att alla övriga specar på skida och åkare är samma vad kan då denna uppgradering av längd ungefär göra i tex %. 5, 10, 20 eller något annat?
Hade varit kul att veta hur ni tänker kring detta
/fcb