”THESKIING” Instagram uppdaterad *SCAM*

Slangen1

Medlem
Hej! Jag var med och deltog i ”theskiing”s tävling om ett par skidor, vann då något ”tröst pris” (110$ mysterybox) nu till frågan, är denna sida legit? Vill inte åka på någon scam, de som vunnit första priser har nästan aldrig mer än 100-200 följare och är alltid privata, känns skumt?

Bilagor

• 96DCF383-A17F-4994-A5F3-192E1F427F1C.png
    96DCF383-A17F-4994-A5F3-192E1F427F1C.png
    493 KB · Besök: 210
Jag googlade på namnet till sidan i profilen, "ingeniousportintco" och enligt scamdetector hemsidorna så är iallafall den hemsidan tveksam. Sidan skapades 17 december 2022, på deras hemsida står det "We started International Shop in early 2018.".

Hej! Jag var med och deltog i ”theskiing”s tävling om ett par skidor, vann då något ”tröst pris” (110$ mysterybox) nu till frågan, är denna sida legit? Vill inte åka på någon scam, de som vunnit första priser har nästan aldrig mer än 100-200 följare och är alltid privata, känns skumt?
vann du något och fick reda på om det var bluff eller inte?

Dum som man är så var jag med i dedär o även mina två vänner, läste på lite om det innan och tydligen är det legit men ändå inte. De livnäras på att alla betalar frakt, mina två vänner fick varsin facemask med en döskalle på xD, jag fick ett par sportsolglasögon som var plastiga och absolut inte värda 1000kr som det står på hemsidan. Är man nyfiken som jag kan det vara kul, men kan absolut inte rekommendera det! Paketet skickas från kina och tog typ en månad haha!

Tillbaka
Topp