Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
instämmerThe_teo sa:hockeyjanne sa:- Åre(t)s töntar
word på det!ekdahl sa:kör eran stil pojkar, åkningen var riktigt skön. speciellt dom butters som henke gjorde.
Sen kvallen på eran låt går ju inte att klanka ner på, tänk dom riktigt stora rapkillarna. dom har ju utrustning för miljoner när dom spelar in sina saker.
soo, stop hating alla glada barn på freeride.
Precis, vi spelade in den låten med en CS mic... (var tvungna om vi skulle hinna skicka in den till NSawards..)Waster sa:word på det!ekdahl sa:Sen kvallen på eran låt går ju inte att klanka ner på, tänk dom riktigt stora rapkillarna. dom har ju utrustning för miljoner när dom spelar in sina saker.
soo, stop hating alla glada barn på freeride.
Ja måste då säga att även om jag försöker så hör jag inte allt.. kan vara kvallan på youtube som bidrar lite också iofs..jeppenator sa:är de bara jag som hör texten överallt i hela låten? men håller me om att de är väldans massa fuck, motherfucker, gangsta å sånt.. men de kan man ju ändra till nästa låt
Ligger nått i det här! Håller med fullständigt!le_phoque sa:s-w:"Hehe! nej! jag tror de beror på en viss mognad, som somliga kids i detta forum saknar... " Får jag då frågar dig hur du definierar ordet "mogen". När är man det? Jag menar eftersom att man vid 17 års ålder tydligen blir mkt klokare och vet mer än "små" 15 åringar? Lägg av! Är det de stora kläderna du inte gillar? Betyder det att man blir mer "mogen" ju tajtare kläder man har? Eller är det kanske den "attityd" vissa menar att Harlaut mfl skaffat sig? Döm inte en bok efter omslaget. Om du aldrig träffat killen vet du ju inte heller hur han är egentligen som person! Detta gäller inte bara "s-w" utan alla som klagar på mognad, attityd, klädstil mm. För det första: Hur kul vore det på en skala om alla såg likadana ut, betedde sig likadant etc. var ligger spänningen i att träffa nya människor då osv.? För det andra: Sluta vara så allmänt gnälliga bara. Det handlar egentligen bara om att ha kul å att göra det man tycker om att göra. Okej, låten är väl inte den absolut bästa. Men vem jämför vi med här? Jag menar att killarna har precis börjat med detta och det är knappast utrusting som i inspelingsstudion för 50-Cent de använder. Sen undrar jag också hur ni skulle tycka om ni själva lade in en film för att visa upp. Hur roligt skulle det vara med kommentarer som "ni e årets töntar" eller "fy faan va gay" Varifrån kommer då motivationen att fortsätta filma å åka?.. Så ja ber bara att chilla, å att tänka efter innan ni kommenterar. (klaga hur mkt ni vill på mig nu, ville bara ha detta sagt)..cya
Riv upp den här saken Le_phoque sa, varje gång nån klagar på er attityd! Verkar ha blivit nån vana att folk just ska klaga på att åre bor kör med den attityden. Men så är ju inte fallet! Ni kanske är 10st som kör med den grejen i åre? rätta mig om jag har fel! Om man kollar på resterande del av sverige så är nog saken utsprid ganska så rejäl! Kollar man bara runt lite i forumet så hittar man ju ett antal som kör med den så kallade "Gangsta stilen" Och dom bor ju inte i åre! Snarare i sthlm,gbg, förorter hit å dit och småstäder! Alla kör ju inte med grillz, men många kör med resten av attityden, och är det verkligen så illa att folk sitter och klagar enbart för att dom har målat upp bild av er hur mycke dom hatar er fast det igentligen handlar om en viss avundsjuka? Självklart kommer folk säga att dom inte är det osv, men då tycker jag ni kan hålla ert klagande för er själva! Alla är välkommna till detta forum, men hur välkommna tror ni att harlaut och c.o känner sig när dom kommer in och alla bara klagar på dom? Känns som att den här debatten om olika attityder aldrig kommer att få ett slut, Har jag rätt eller fel i det sammanhanget?taiL sa:Ligger nått i det här! Håller med fullständigt!le_phoque sa:s-w:"Hehe! nej! jag tror de beror på en viss mognad, som somliga kids i detta forum saknar... " Får jag då frågar dig hur du definierar ordet "mogen". När är man det? Jag menar eftersom att man vid 17 års ålder tydligen blir mkt klokare och vet mer än "små" 15 åringar? Lägg av! Är det de stora kläderna du inte gillar? Betyder det att man blir mer "mogen" ju tajtare kläder man har? Eller är det kanske den "attityd" vissa menar att Harlaut mfl skaffat sig? Döm inte en bok efter omslaget. Om du aldrig träffat killen vet du ju inte heller hur han är egentligen som person! Detta gäller inte bara "s-w" utan alla som klagar på mognad, attityd, klädstil mm. För det första: Hur kul vore det på en skala om alla såg likadana ut, betedde sig likadant etc. var ligger spänningen i att träffa nya människor då osv.? För det andra: Sluta vara så allmänt gnälliga bara. Det handlar egentligen bara om att ha kul å att göra det man tycker om att göra. Okej, låten är väl inte den absolut bästa. Men vem jämför vi med här? Jag menar att killarna har precis börjat med detta och det är knappast utrusting som i inspelingsstudion för 50-Cent de använder. Sen undrar jag också hur ni skulle tycka om ni själva lade in en film för att visa upp. Hur roligt skulle det vara med kommentarer som "ni e årets töntar" eller "fy faan va gay" Varifrån kommer då motivationen att fortsätta filma å åka?.. Så ja ber bara att chilla, å att tänka efter innan ni kommenterar. (klaga hur mkt ni vill på mig nu, ville bara ha detta sagt)..cya
Och alla som snackar om hur mogen man är osv. osv. Hur moget är det egentligen att bara klaga på andra?
Tänk på det le_phoque säger!
Säger inte folk att de (Harlaut och c:o) ska sluta med sin, något för deras situation, överdrivna gangsterattityd? Jag håller med dessa och säger de rakt ut eftersom självaste gangsterkulturen har vuxit fram ur miserabla förhållanden och skapat stor laglöshet. Visst är det inget fel att bära sina säckiga kläder och sina grills och göra en egen gangsterlåt, men att fejka att man håller ett vapen i handen och att tycka att det är coolt, att sjunga om hur man ska döda "bitches 'n hoes"? Nej det går bort då lille Harlaut och kompisarna, som bor i idylliska Åre och vill skapa ett namn inom den vitaste sporten i världen (o ja, rastillhörighet har mycket att göra med gangsterkulturen, i.e. segregation osv.) nog egentligen inte menar att de vill döda och skjuta folk för att överleva på gatan. Sen att många skidstjärnor också spelar gangsters ökar motivationen att vilja vara gangster, men som sagt, jag tvivlar på att många skidstjärnor har vuxit upp i the projects. Men visst, att vara gangster gör en lite skräckinjagande, men så kan man ju vara sig själv också.Waster sa:Det finns bättre sätt att ge dålig kritik på! Dålig kritik som man tar åt sig och kanske gör nått åt!
vad är det för oldschool kultur du pratar om? är det puckel du snakar om eller e de backflip ironkross?Teku sa:vilken kultur, ni är nog mest underground i sverige och ändå kommer ni från en liten by som åre, det är ni som ska hålla kvar vid oldschool kulturen.
Fast nu snackar jag bräda kanske, skid oldschool kulturen har väll aldrig funnits?
inte som brädan iaf..
nice åkning, men vi alla visstge väll redan att harlaut åker som en gud, aja
peace