they call us undergrounds (film)

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
eller inte, dom äger ju fan de flesta svenka åkare!.. ^^

Tja, Henrik snälla snälla håll dig till skidåkningen som du kickar ass på, men snälla snälla rappa inte mer på ett tag ;)...

Lite väl äcklig text på eran låt kanske annars tyckte jag killen i början och slutet vara riktigt flowiga.. han i miten lät bara cp dock. Men seriöst grabbar frescha upp texten lite så kan det bli riktigt bra! gillar sista killen i låten skön röst.

Senast ändrad:
nice åkning som vanligt men låtskapandet kan jobbas lite mer på. Men jag är lite besviken på allt klag och till alla som klagar kan jag säga, när ni är lika bra på skiiz som Henrik då kan ni komma tillbaka å klaga.

en fråga har ni några puffror och sånt?

kör eran stil pojkar, åkningen var riktigt skön. speciellt dom butters som henke gjorde.

Sen kvallen på eran låt går ju inte att klanka ner på, tänk dom riktigt stora rapkillarna. dom har ju utrustning för miljoner när dom spelar in sina saker.

soo, stop hating alla glada barn på freeride.

vilken kultur, ni är nog mest underground i sverige och ändå kommer ni från en liten by som åre, det är ni som ska hålla kvar vid oldschool kulturen.

Fast nu snackar jag bräda kanske, skid oldschool kulturen har väll aldrig funnits?
inte som brädan iaf..

nice åkning, men vi alla visstge väll redan att harlaut åker som en gud, aja

peace

ekdahl sa:
kör eran stil pojkar, åkningen var riktigt skön. speciellt dom butters som henke gjorde.

Sen kvallen på eran låt går ju inte att klanka ner på, tänk dom riktigt stora rapkillarna. dom har ju utrustning för miljoner när dom spelar in sina saker.

word på det!

hahahahahahahahhahahahhahhahahahahahahhahahahahhahahahahaha, (riktat till er som klagar) haaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahaahhahahahahhahahahahahhahaha!!!!!!!

Waster sa:
ekdahl sa:

word på det!
Precis, vi spelade in den låten med en CS mic... (var tvungna om vi skulle hinna skicka in den till NSawards..)

frankel är gangster ååå fettt gagsster låtttt alså har inte sett filmen ännn för jag vågar inte alla har jju sagt attt den där le phoque gör nått snuskigt typ visar snoppen för nån:S

iallafall i ett amerikanskt gay forum sa dom att han gjorde de;D;D;D

Men Henrik då, har vi inte redan diskuterat denhär gangstergrejen?
Okej, ett av kraven enl mig för att kunna få gå omkring så som du gör o få respekt var ju att
man skulle rappa.. men måste faktist tyvärr säga att det lät ju inte särskilt bra.
Jo visst, skidåkningen är bra, inget att klaga på, men låten?
Förmodar att du postade den här för att få kritik så här kommer lite:

-Beatet? Måste ju säga, ska ni nu lansera en "deubut låt" så välj gärna ett lite bättre beat, det är
bara enkelt, vanligt i utformningen o tråkigt.. låter som vilken random låt som helst - alltså inget
speciellt med det alls..
-Texten? Verkar ju som du har lite koll på Kanye West i och med att ni har med hans musik i
filmen, men har du lyssnat på hans texter? Och jämfört dem med din egen? Att bara skriva en
text om yo yo kill you with my glock kommer man ingen vart med, du måste ju ha ett budskap!
(mer än att du är så cool att du inte vet vart du ska bli av).. Ja kunde bara urskilja svordomar
och hot.. inte så meningsfullt..
-Rösten? Kan tänka mig att ni inte direkt spelat in låten i en studio, så fattar att det inte låter
perfekt kvalitetsmessigt, men försök rappa så man hör va det handlar om.. ja hörde då bara
enskilda "fuck" här o var.. kanske ska försöka o sjunga normalt o inte försöka få till nån gangsta-
heshet..
-Flowet? Är det en freetyle eller en riktig låt? Helt plötsligt är det tyst, sen börjar ni igen.. sen
byts takten i rappen.. Okej om de nu e en freestyle men ha inte me den som "låt" då.. o e de nu
en "riktig låt" så lät det riktigt kasst..

Men men, keep up the good work med skidåkningen.. men överväg iaf att skippa gangstergrejen..
känns lite gammalt nu.

Senast ändrad:
Bara så att ni vet så tycker jag att låten låter förjävlig !!!

Men filmen va bra !

vem var det som lät som en hes skåning i eran låt?
eran låt var inte bra men beatet var rätt nice

Grym musikvideo btw...

Senast redigerad av en moderator:
Asså, Låten skulle ni skippat på grund av Lyricsarna. :)

Senast ändrad:
Neeeej, skippa inte låten,
Kirra texten,
Rappa inte om att ni ska döda folk och sånt skit,
det är bara fult -.-

få in nå bättre text och rappa tydligare,
man orkar inte lyssna på en låt om man inte hör vad som sägs, aiight?

orkar inte tjata på wiggah attityden men sluta härma han i forum that!

Låten var helt ok förutom HH´s del. Texten var ju fett dålig också. Jag vet inte hur många gånger de sa Im fuckin gangsta??

Som gammal old school hiphopare som tycker att all hiphop gjord efter 89 är kass och tråkig =) kan jag bara säga att det var väldigt enfomrigt beat och flowet i rappen var obefintligt och man hörde knappt texten och de få gånger man hörde den var det bara mass fuck och andra sk. häftiga tillmälen. Så lite förslag är att lyssna på bra hiphop istället för all kass komersiel och tråkig hiphop som finns nu och skriv bra texter och lär er att få ett flow i texten och skaffa taktkänsla. Annars var väll åkningen i filmen bra för att vara försäsongsfilm, men lär er att redigera bättre och fixa färger och nyanser

This animal rap, cannibal rap that u make
I hate all, hate law and hate jake
I hate everything that you stand for, it's fake
Cuz everybody biting the gods, a day late

är de bara jag som hör texten överallt i hela låten? men håller me om att de är väldans massa fuck, motherfucker, gangsta å sånt.. men de kan man ju ändra till nästa låt

jeppenator sa:
är de bara jag som hör texten överallt i hela låten? men håller me om att de är väldans massa fuck, motherfucker, gangsta å sånt.. men de kan man ju ändra till nästa låt
Ja måste då säga att även om jag försöker så hör jag inte allt.. kan vara kvallan på youtube som bidrar lite också iofs..
Jo, för mycket fuck osv för min smak.. o att ändra det till nästa låt? tycker det vore bättre att releasea en bra låt först.. o sen komma me de dåliga än vice versa..
Jaja, vi får väl förvänta oss lite mer sofistikerade o budskapfulla texter till "nästa låt då"...

riktigt dåligt.. åkningen va bra men , usch.

le_phoque sa:
s-w:"Hehe! nej! jag tror de beror på en viss mognad, som somliga kids i detta forum saknar... " Får jag då frågar dig hur du definierar ordet "mogen". När är man det? Jag menar eftersom att man vid 17 års ålder tydligen blir mkt klokare och vet mer än "små" 15 åringar? Lägg av! Är det de stora kläderna du inte gillar? Betyder det att man blir mer "mogen" ju tajtare kläder man har? Eller är det kanske den "attityd" vissa menar att Harlaut mfl skaffat sig? Döm inte en bok efter omslaget. Om du aldrig träffat killen vet du ju inte heller hur han är egentligen som person! Detta gäller inte bara "s-w" utan alla som klagar på mognad, attityd, klädstil mm. För det första: Hur kul vore det på en skala om alla såg likadana ut, betedde sig likadant etc. var ligger spänningen i att träffa nya människor då osv.? För det andra: Sluta vara så allmänt gnälliga bara. Det handlar egentligen bara om att ha kul å att göra det man tycker om att göra. Okej, låten är väl inte den absolut bästa. Men vem jämför vi med här? Jag menar att killarna har precis börjat med detta och det är knappast utrusting som i inspelingsstudion för 50-Cent de använder. Sen undrar jag också hur ni skulle tycka om ni själva lade in en film för att visa upp. Hur roligt skulle det vara med kommentarer som "ni e årets töntar" eller "fy faan va gay" Varifrån kommer då motivationen att fortsätta filma å åka?.. Så ja ber bara att chilla, å att tänka efter innan ni kommenterar. (klaga hur mkt ni vill på mig nu, ville bara ha detta sagt)..cya
Ligger nått i det här! Håller med fullständigt!

Och alla som snackar om hur mogen man är osv. osv. Hur moget är det egentligen att bara klaga på andra?

Tänk på det le_phoque säger!

taiL sa:
le_phoque sa:
s-w:"Hehe! nej! jag tror de beror på en viss mognad, som somliga kids i detta forum saknar... " Får jag då frågar dig hur du definierar ordet "mogen". När är man det? Jag menar eftersom att man vid 17 års ålder tydligen blir mkt klokare och vet mer än "små" 15 åringar? Lägg av! Är det de stora kläderna du inte gillar? Betyder det att man blir mer "mogen" ju tajtare kläder man har? Eller är det kanske den "attityd" vissa menar att Harlaut mfl skaffat sig? Döm inte en bok efter omslaget. Om du aldrig träffat killen vet du ju inte heller hur han är egentligen som person! Detta gäller inte bara "s-w" utan alla som klagar på mognad, attityd, klädstil mm. För det första: Hur kul vore det på en skala om alla såg likadana ut, betedde sig likadant etc. var ligger spänningen i att träffa nya människor då osv.? För det andra: Sluta vara så allmänt gnälliga bara. Det handlar egentligen bara om att ha kul å att göra det man tycker om att göra. Okej, låten är väl inte den absolut bästa. Men vem jämför vi med här? Jag menar att killarna har precis börjat med detta och det är knappast utrusting som i inspelingsstudion för 50-Cent de använder. Sen undrar jag också hur ni skulle tycka om ni själva lade in en film för att visa upp. Hur roligt skulle det vara med kommentarer som "ni e årets töntar" eller "fy faan va gay" Varifrån kommer då motivationen att fortsätta filma å åka?.. Så ja ber bara att chilla, å att tänka efter innan ni kommenterar. (klaga hur mkt ni vill på mig nu, ville bara ha detta sagt)..cya
Ligger nått i det här! Håller med fullständigt!

Och alla som snackar om hur mogen man är osv. osv. Hur moget är det egentligen att bara klaga på andra?

Tänk på det le_phoque säger!
Riv upp den här saken Le_phoque sa, varje gång nån klagar på er attityd! Verkar ha blivit nån vana att folk just ska klaga på att åre bor kör med den attityden. Men så är ju inte fallet! Ni kanske är 10st som kör med den grejen i åre? rätta mig om jag har fel! Om man kollar på resterande del av sverige så är nog saken utsprid ganska så rejäl! Kollar man bara runt lite i forumet så hittar man ju ett antal som kör med den så kallade "Gangsta stilen" Och dom bor ju inte i åre! Snarare i sthlm,gbg, förorter hit å dit och småstäder! Alla kör ju inte med grillz, men många kör med resten av attityden, och är det verkligen så illa att folk sitter och klagar enbart för att dom har målat upp bild av er hur mycke dom hatar er fast det igentligen handlar om en viss avundsjuka? Självklart kommer folk säga att dom inte är det osv, men då tycker jag ni kan hålla ert klagande för er själva! Alla är välkommna till detta forum, men hur välkommna tror ni att harlaut och c.o känner sig när dom kommer in och alla bara klagar på dom? Känns som att den här debatten om olika attityder aldrig kommer att få ett slut, Har jag rätt eller fel i det sammanhanget?

Trött på att sitta och läsa massa inlägg om hur fula,dumma, dåliga osv personer är! vad är det för jävla svar igentligen? Det finns bättre sätt att ge dålig kritik på! Dålig kritik som man tar åt sig och kanske gör nått åt! Men den kritiken dom flesta ger här är ju nått man enbart skiter i och så kommer klagandet bara fortsätta

De va allt från mig

Keep it G Exotic

Over and out/ Waster

Svar till Waster (utan att citera, tar ju upp halva sidan)..

Hela gangsta/icke gangsta grejen kommer alltid hålla på, alla har ju olika åsikter.
Har egentligen ingenting emot hur folk är, beter sig, klär sig etc.. men om man nu t.ex. som nu
lägger upp en film och (förmodligen) vill ha kritik för den så måste ju alla ha rätt att uttrycka vad
man tycker..
Vad jag tycker personligen har jag skrivit.. och skrev då inte bara "fult, dåligt" utan försökte ge
motivering också.. precis som i tråden om grillz för nårra veckor sen (om nån fortfarande kommer
ihåg den, annars sök på grillz tråden av hharlaut)..

Jobbigt att folk bara skriver omotiverade ord som kritik.. men det är ju inte alla som gör det..

Senast ändrad:
åka kan ni ju,
men men, om ni tänker efter så kommer du att skratta arslet av dig när du mognar till lite och inser hur dumt det ser ut med grills och hela paketet,
vet inte om det är så jätte ghetto att komma från åre och rappa om att man ska sjuta folk eller vad texten handlar om eftersom man knappt hör vad du säger efter som att du försöker låta hesare än 50 cent.
men åka skidor kan du ju, ingen tvekan om den saken., så du borde satsa mer på det än på gangsta kariären.

KKe inte den bästa texten, men annars var den helt okej, ska jag vara ärlig så va den fettbra men pojkaktigt typ.. men vi väntar (förväntansfullt) på nästa låt!!!!!
filmen var ful men harlaut va snygg

peyyz Titti och Mimmi

Waster sa:
Det finns bättre sätt att ge dålig kritik på! Dålig kritik som man tar åt sig och kanske gör nått åt!
Säger inte folk att de (Harlaut och c:o) ska sluta med sin, något för deras situation, överdrivna gangsterattityd? Jag håller med dessa och säger de rakt ut eftersom självaste gangsterkulturen har vuxit fram ur miserabla förhållanden och skapat stor laglöshet. Visst är det inget fel att bära sina säckiga kläder och sina grills och göra en egen gangsterlåt, men att fejka att man håller ett vapen i handen och att tycka att det är coolt, att sjunga om hur man ska döda "bitches 'n hoes"? Nej det går bort då lille Harlaut och kompisarna, som bor i idylliska Åre och vill skapa ett namn inom den vitaste sporten i världen (o ja, rastillhörighet har mycket att göra med gangsterkulturen, i.e. segregation osv.) nog egentligen inte menar att de vill döda och skjuta folk för att överleva på gatan. Sen att många skidstjärnor också spelar gangsters ökar motivationen att vilja vara gangster, men som sagt, jag tvivlar på att många skidstjärnor har vuxit upp i the projects. Men visst, att vara gangster gör en lite skräckinjagande, men så kan man ju vara sig själv också. ;)

Så när folk säger att de ska lägga av med vad de gör antar i alla fall jag att de inte ska spela någon som de inte är. Sen om de inte är världens lingvister och inte uttrycker sig i språklig fullfärdighet, gör nog detsamma, det är fortfarande kritik.

Så, spela inte Allan. Knäck en Norrlands Guld och var dig själv för en stund.

Senast ändrad:
Fett gangsta yoo, ^^
Åkningen & musiken är skön,
men palla tjata om de här med gangsterstyle hit och gangsterstyle dit, asså seriöst kan inte alla få vara som dom är, alltid när någon lägger ut film så klagar folk, eller en bild vafan de enda man hör är klag typ.. som om man inte har nått annat för sig än att klaga på folk.. ja tkr att de börjar bli ganska drygt.. dom som vill ha grillz får väll ha de, stora kläder ja vem kör med tajta kläder nu då? bandana ja men vafan låt den som vill ha de, man kanske trivs i de eller? om alla var och såg lika ut hmmm, ja de skulle ju verkligen vara "jättekul" NEJ inte alls.. och asså Åre är Åre (har viss förståelse om någon kanske är avundsjuk på det? maybe not), Compton är Compton men för i helvette låt alla se ut och vara som dom vill utan att man ska behöva klaga, de är väll kul att någon börjar rappa eller? ja tror ju inte direkt att t.ex 50 cent var bäst första gången han testade!? nej men asså shit, palla förklara tror endå nån kanske fattar..det är bra med kritik men ja tkr att kritiken endast är klag oftast.. och det 'är ju inte bara nu de klagas? om ja inte har helt fel..

Peace

Senast ändrad:
Teku sa:
vilken kultur, ni är nog mest underground i sverige och ändå kommer ni från en liten by som åre, det är ni som ska hålla kvar vid oldschool kulturen.

Fast nu snackar jag bräda kanske, skid oldschool kulturen har väll aldrig funnits?
inte som brädan iaf..

nice åkning, men vi alla visstge väll redan att harlaut åker som en gud, aja

peace
vad är det för oldschool kultur du pratar om? är det puckel du snakar om eller e de backflip ironkross?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp