Det är inte specielt bra, om man kollar på ritningarna på www.thunderpark.se så kan man glömma att den ska vara lika grym som på ritningarna. Han som ritat parken har inte tagit hänsyn till terängen och därför har endel saker inte fått plats. Variationen är inte så bra heller, och i flowparken måste man ha megamycket fart för inte så mycket air.
Så glöm att det skulle vara Nordens största som dom sagt, men har man vägarna förbi kan man ju testa den men jag tycker då att t,ex Åres park är 100 ggr bättre.
Och någon Half-Pipe har dom inte heller, bara 2 jordränder..
En till dålig sak är att dom skulle haft mera saker för dom mindre jibbarna, som det är nu far dom bara över hoppen och ner i landingen villket är lifsfarligt. Dom skulle haft fler linjer med både stora och små hopp.
Red: Det finns 4 Big-jumps totalt, varav 1 är skönt, i flowparken måste man ha så mycket fart in att det blir svårt att kontrollera sig när man t,ex vill köra fakie. Detsamma gäller första hoppet i tech. Där behöver man också onödigt mycket fart för att komma fram.
I Flowparken finns även en Step-up men den är helt felbyggd, när jag var där var det 2 stycken som skadade sig allvarligt, En av dom fick fara till Sthlm då inget sjukhus här i Norrland kunde laga skadorna.
Det finns en railbar rail. En / kink. Sen har dom något annat som är kasst.
Sista stora hoppet i techpark är ett triangel-hopp som du kan köra från sidorna på, det hoppet är ganska skönt att köra in från sidan på och det går lätt att corka och säkert dra nån flip i det.
Utanför parken ovanför Bistro café/resturang finns det ett big-jump som är riktigt skönt, perfa lutning i landning och du behöver inte heller så mycket fart.
Wallriden som finns med i ritningarna hittade jag alldrig.