Till alla er som skall sässonga.

CHB85

Ny medlem
Hej läste precis igenom lite inlägg om att det är lätt att få jobb om man kommer tidigt ner till sässongen. Jag sässonga förra året i st anton, jag och mina vänner kom ner den 25 november. Vi sökte alla jobb som fanns att söka men ingen av oss fick något napp. En månad senare runt jul och nyår började det hända saker. Det va då som sässongen kom igång riktigt och turisterna började komma till orten. Så ni som åker ner nu i år super tidigt för att ni tror att ni har större chans att hitta jobb kan vara lite fel ute. Det är först till julen som dom flesta får sina jobb.

Sköt om er och lycka till!

Gjorde precis samma sak förra året, åkte ner (faktist) 25nov men fick inte jobb för ens veckan innan jul.
Den egentliga anledningen till att de blir så är väl för att arbetsgivarna inte vill anställa (eller lova nån jobb) om de inte har fått igång sin business. o de har de såklart inte iom att turisterna inte har kommit. Sen när turisterna kommer behöver de extrapersonal osv (o andra får sparken/blir sjuka/skadade/åker hem) o de behövs folk igen!

carl henric bengtsson kan man minssan liata pa. sitter i bangkok a laserdetta saaa kloka mail... traffade just damien fran kandahar46.. snacka om sammantraffande... fast kao san hittar loa alla till forr lr senare, haha!!

Tillbaka
Topp