Till dig som kört EXTREM SWEET O

• Trådstartare Trådstartare koppen89
  • Start datum Start datum
K

koppen89

Guest
Beskriv känslan!!
Bara skriv det du tänker på när du tänker tillbaka på turen.

Jag vill ha ett par till hösten, men har en del bekymmer.

Det jag oroar mig är att tack vare den lilla radien så går det bara att köra kortsvängar på dom, samt att dom vill vrida sig själv alldeles fullt, när man bara råkar vrida lite på dom.

Nån som kan hjälpa mig?

jag har kört sweet o 174 hela den här säsongen, en underbar skida om du frågar mig!
om du vill ha en skida med mycket sväng i och ändå twintip så är den det solklara valet, jag har även haft turen att få köra den i puder(ca 3-4dm.) och den var riktigt bra där också...i parken är jag inte så ofta,men när jag är där så duger den bra åt mig i allafall.

tidigare säsonger så har jag kört scott´s "motsvarighet" med mycket sväng i, men sweet o´n tycker jag är mycket skönare och mer allround.

Jag har kört Sweet O 181 nu denna säsong.. kanske 40 skiddagar med dem... de funkar inte alls i pisten då det är hårt nästan inget bett på is... jag gillar dem skarpt när det är fint pistat utan någon is! det går att köra stora svängar med dem men det är inte deras rätta element!

pga den korta radien så kan de kasta när man kör baklänges...
det är ingen skida som man ska ha och köra alltför mkt baklänges förutom att bara chilla på lite... i puder så är de riktigt fina! de går inte att köra högfartssvängar med dem men kortsvängar får man en riktig härlig känsla av adrenalin som pumpar.

de blir fladdriga i höga farter men om man carvar ordentligt så är de riktigt fina:)

jag är en gammal tävlingsåkare som vill ha en lekskida som man kan åka med och Sweet O är en grym skida som passar mina kriterier!

Tack som satan för dom goda orden!

Inte helt övertygad ännu dock, nån mer?
Nån som kan ge flera åsikter om isgreppet?

Tillbaka
Topp