Tips ang. snowboardköp
Hej!
Nu är det dags att köpa ny snowboard då jag blev av med min i Tignes förra året..
Man
längd 197cm
vikt: runt 90kg
Skostorlek: 46-47
Jag har funderat, läst guider och så vidare och kommit fram till att jag vill har en bred allroundbräda på runt 168-170cm.
Jag försöker komma iväg och åka ett par veckor om året.
Tips mottages gärna på lämpliga prisvärda brädor.
Kollat runt lite och hittat en Nitro Magnum 168cm 10/11 för 300€ Sport Conrad. Verkar det vettigt att köpa en sådan?
Vad anser ni om bindningar, är det ju dyrare desto bättre som gäller?
Tar gärna emot tips på det också
Tror jag kommer köpa snowboard + bindningar på nätet och boots i butik, så jag kan prova ordentligt. Kan ju tillägga att bootsen inte blev stulna men jag är inte riktigt nöjd med dom :P
Nu är det dags att köpa ny snowboard då jag blev av med min i Tignes förra året..
Man
längd 197cm
vikt: runt 90kg
Skostorlek: 46-47
Jag har funderat, läst guider och så vidare och kommit fram till att jag vill har en bred allroundbräda på runt 168-170cm.
Jag försöker komma iväg och åka ett par veckor om året.
Tips mottages gärna på lämpliga prisvärda brädor.
Kollat runt lite och hittat en Nitro Magnum 168cm 10/11 för 300€ Sport Conrad. Verkar det vettigt att köpa en sådan?
Vad anser ni om bindningar, är det ju dyrare desto bättre som gäller?
Tar gärna emot tips på det också
Tror jag kommer köpa snowboard + bindningar på nätet och boots i butik, så jag kan prova ordentligt. Kan ju tillägga att bootsen inte blev stulna men jag är inte riktigt nöjd med dom :P