Tips för "förstasäsongare"?

Djerf

Ny medlem
Har suttit nu ett par timmar o glidit runt i forumet för och hitta lite godbitar och tips om alperna. Jag tänkte ta iallafall en månad (minst) o ägna åt brädan i år, och jag är grymt sugen på att åka söderöver! Så Alperna får det bli!

Tänkte åka själv, men nu visade sig att några polare ville åka ner en vecka eller två, på nån sista minuten-tripp, och vad jag nu undrar över e om någon har erfarenheter av att dra till nåt ställe och sedan stanna kvar där efter polarna dragit hem. Vad ska man tänka på, vilka ställe rekommenderas, hur hittar man boende osv...

Jag har åkt en eller två veckor per säsong här i sverige de senaste 5-6 åren, polarna är lite grönare. Så offpistparadisen är nog inget för någon av oss...än ;)

njaa, där står mkt, men långt ifrån allt :) Säkerligen finns här några gamla rävar som är sugna på att dela med sig av lite smaskigheter!

Att stanna efter att polarna har dratt kan ju inte va svårare än att åka ner själv från första början..
Se till att få tag på någon sorts boende (även det sunkigaste) så fort som möjligt så du har en back-up plan iaf.. fast du har ju god tid på dig när polarna e nere ju.
lycka till!

Tillbaka
Topp