Tips. Hur man railar?

vickeeee

Ny medlem
Tips. Hur man railar?
HEJ...
I år tänkte jag försöka mig på järnräckerna i och utanför backen!!!
Jag undrar om ni har några tips. Är det lätt att man skadar sig/får ont?

Tips. Hur man railar?
år rakt mor räcket, ett ben på varje sida (så kör iaf jag).. sen när du kommer till kicken så tar du i lite med armarna åt sidan så du startar en toration åt de hållet du vill raila, sen lägger du bara ner skidorna på railet... åker och tittar hela tiden mot slutet.. sen vrider du kroppen 90 grader och så landar du.. svårare än så är de inte...

ett tips är att införskaffa ryggskydd + Crashpants (som kalsonger med inlägg så man inte slår i höfterna)

Go for it!

Tips. Hur man railar?
åk jävlat helt rakt mot railen. du kommer aldrig lära dej med några tailduttar.. bredbent å aggresivt.. vänd så långsamt du kan å landa 90. titta alltid på slutet.. banga aldrig ur! de e tricket de.. gör inte så ont att landa på höften, bara upp å kör igen

Tips. Hur man railar?
luta dig framåt inte bakåt, vilket är lätt hänt de första gångerna. Man kan tro att man flyger framåt och skadar sig om man lutar sig fram, men det e så att ifall du lutar dig bakåt ramlar du garanterat;)

Do your best // vino

Tips. Hur man railar?
Ta mycket fart alltid bättre med för mycket fart än för lite fart, typiskt nybörjar fel är att man fegar och åker för sakta och det är då man får dålig balans och ramlar

Tips. Hur man railar?
Det gör det itne, om det nu inte är ojämnheter i railet, eller om du har vassa stålkanter på trä eller liknande...

Tips. Hur man railar?
du kan ju bärja träna in hoppet och rörelsen på snö. åk i backen hoppa runt 90 grader och försök att glida lite... så vet du att du kan vrida runt skidorna.

Tips. Hur man railar?
när kicken kommer så hoppar du liksom till lite sen lägger du på laggen på räcket och sedan lutar du dig så mycket bakåt du kan så får du mer fart :) kom ihåg luta dig alltid bakåt.

Senast ändrad:
Tips. Hur man railar?
de bättre att luta sej för mkt framåt än bakåt. Får du ett såkallat bananhalk så kan du inte ta emot dej. Om du därimot lutar dej för mkt framåt är det bara att ta emot med händerna.
börja på en bred box som du inte behöver hoppa upp på utan bara kör upp på, sen vrider du 90 grader men luta dej inte bakåt, stå bara rakt upp.
När du lärt dej detta tar du en box som du hoppar upp på. Du behöver inte vrida exakt 90 grader, bara du inte landar me ett ben på varje sida om railet.
när du lärt dej detta börjar du köra på dom lita smalar och längre.
till sluta kan du köra flatdown, då gör du som vanligt fast du ändrar balansen lite när du kommer i "nerförsbacken".

good luck!

Tips. Hur man railar?
okej då vet jag. har nyss gjort en rail som jag ska ha hemma eller i en lekpark. då kan jag träna mkt, men den är inte så bred.

Tips. Hur man railar?
det är skitsamma hur du kör, kör bara. Man fattar väl att man inte ska luta sig bakåt, men man ska inte luta sig framåt för det kan också bli smärtsamt, det har jag fåt uppleva a la ont i höften jättemycket.

Tips. Hur man railar?
Om processen att lära dig raila blir så svår att du inte kan arbeta, eller inte orkar med ditt vardagsansvar bör du prata med någon om hur du mår. Det är lätt att bli nedstämd när railen inte sitter som den ska, men det finns hjälp att få.

Tips. Hur man railar?
när ja bestämde mej förra året att lära mej raila järnrail gick det väldigt bra! jag började med att hoppa upp rakt på en 1kinkad box, så körde ja parallellt me skidorna, sen i kinken så tog ja lite sats och hoppade upp å vred mej 90 grader, det var så det började! Sedan när ja satte detta bra så skulle ja ta järnrailen, det var 2 rör, fem meter. Första gångerna hade ja för seg fart så ja fick dålig balans å ramlade, så ha hög fart. efter ungefär fem försök sätter du det! :D

Lycka till! /adam :D

Tips. Hur man railar?
ett s rail är lite klurigt om man inte vet hur man ska göra.. satsa på att ligga så högt upp som möjligt i första böjen.. för att sedan droppa ner tailen och få till en mjuk övergång..

Tips. Hur man railar?
Hej igen. nu kan jag raila men jag har dålig balans.
Hur får man bra balans på railen? Kan man vinkla skidorna så att man stannar kvar på railen?

Tips. Hur man railar?
vickeeee>> träna för att hitta balansen! Det är svårt att sitta och förklara hur man ska få balans på en rail...ut och träna bara.

Tillbaka
Topp