tips om skidor ur fjolårets utbud

ansipansi

Ny medlem
tänkte ta mig förbi Åres reor i veckan, och täcka för jätteluckan i skidförrådet. Funderar dels på ett par rena offpistskidor, dels på ett par lite mer allround. Är en ganska god åkare men lite novis i offpistland - men har insett hur mycket roligare det blir med fetingar under fötterna. Tar gärna emot tips på roliga skidor som inte behöver vara precis nya. Justdetja - tjej på ungefär 167/60, starka ben och brukar tycka att tjejskidorna är alldeles för mesiga.

Fischers serie Watea-Atua-Kehua-Rangi är mitt tips. Kehuan är nog den som passar dig bäst i storlek. Jag gillar den kombination av lättåkthet och spänst som man hittar i Fischers konstruktion.

om du söker en allaround twintip tycker jag att dynastar troublemaker 1,65 skulle vara najs för dig

Hejsan!
Head Monster 88 funkar överallt, jag tror att dom tar dig till himmelriket och ner med ett gurglande fnitter..............

Völkl Aura, du kommer inte att ångra dig! Hoppas på att den finns kvar.. Det bästa skidparet jag nånsin har ägt och äger!

Ett par kortare seth. Funkar bra och är lättkörda som attan. Många tjejer som skuttade runt med sånna i Whistler iaf.

Tillbaka
Topp