Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
var du bara i närheten av baken och åkte offpist?victorlindgren sa:ischgl off-pisten var uppåkt rätt snabbt men då var det off-psiten som låg 200 meter från backen... var du bara i närheten av baken och åkte offpist?
vilken tid var du där när det var så mycket folk? eller kanske alltid?Rapiernet sa:Jag har bara varit i Saalbach när det gäller österrikiska delen av alperna och kan rekomendera det djupt om man gillar offpiståkning i skog.
Saalbach ligger ju så pass lågt att träden växer i stortsett hela vägen upp på toppen på många av bergen.
Är man beredd att offra några timmar finns möjligheter till varierad offpiståkning på baksidan av bergen från Spieckelkogel ner till Bernkogel. Alla dessa bergsbaksidor leder ner i samma dal.
Väl nere i dalen är det stakning/gång en timma och sedan taxi tillbaka.
Nackdelen anser jag vara pisten som är full av folk, vissa liftköer blir lite för långa (för att vara alperna) en bit in på dagen . Dessutom tycker jag att det inte fanns några utmanande backar i området, fast då åkte inte jag speciellt mycket pist.
har du varit på många andra ställen att jämföra med??clip sa:Mayrhofen är ett alldeles lysande ställe. Vi åker dit varje påsk.
http://www.restillmayrhofen.net
http://www.mayrhofen.at
http://www.mayrhofner-bergbahnen.com
mvh //Linus
men hur mycket skiljer det i pris jämfört med andra kända ställen som st anton och innsbruck?Thos sa:Ischgl besökte jag i vintras, stort och fint liftsystem och fina backar. En del lättillgänglig offpist, tror jag, har inte så mycket att jämföra med. En del turister är det förstås, men är man bara tidigt ute på morgonen och i övrigt vet hur man ska undvika folket, är det ingen större fara. Ischgl är äver ganska dyrt.
jag får förklara för dej senare...RNilsson sa:var du bara i närheten av baken och åkte offpist?victorlindgren sa:ischgl off-pisten var uppåkt rätt snabbt men då var det off-psiten som låg 200 meter från backen... var du bara i närheten av baken och åkte offpist?
Jag var där vecka 11 i år.RNilsson sa:vilken tid var du där när det var så mycket folk? eller kanske alltid?Rapiernet sa:Jag har bara varit i Saalbach när det gäller österrikiska delen av alperna och kan rekomendera det djupt om man gillar offpiståkning i skog.
Saalbach ligger ju så pass lågt att träden växer i stortsett hela vägen upp på toppen på många av bergen.
Är man beredd att offra några timmar finns möjligheter till varierad offpiståkning på baksidan av bergen från Spieckelkogel ner till Bernkogel. Alla dessa bergsbaksidor leder ner i samma dal.
Väl nere i dalen är det stakning/gång en timma och sedan taxi tillbaka.
Nackdelen anser jag vara pisten som är full av folk, vissa liftköer blir lite för långa (för att vara alperna) en bit in på dagen . Dessutom tycker jag att det inte fanns några utmanande backar i området, fast då åkte inte jag speciellt mycket pist.
Är det mycket skog där?
men om man är i saalbach kan man väl lägga till 10euro så får man väl åka i zell am se och badgastein har jag hört i alla fall eller?
Jag är sugen nu på att hitta ett bra öppet ställde utan skog med några härliga kliffs =)victorlindgren sa:tycker ni det är roligare och åka i skog än i öppna fält?