Tips på att förlänga powder leashes

Vannish

Medlem
Köpte ett par powder leashes (beställde) och fick hem dom nu, och inser att dom är lite väl korta. Så jag funderar på att förlänga dom. Något annat tyg eller så som man kan sy på.
Men det behöver ju inte kosta skjortan om det går att undvika, så vad har ni för tips? Första tanken va att bara tejpa/fästa någon sorts tejp alt sån avspärrningstejp, men funderar på om inte det är lite för tjockt?

Senast ändrad:
Har inget bra förslag, men hur långa är de? Funderar bara på om du behöver bry dig...
Edit: mätte just mina;1.80. Kan bara konstatera att om dina kommer upp i närheten av den längden borde det vara nog... Har räckt alla gånger jag stått på öronen i djupt Utah-puder

Senast ändrad:
Köp ett tunt neonfärgat repsnöre på en klätterbutik och skarva på i början, eller röd "eltape" som du klistrar dubbel i slutet av leashen.......

Jag köpte ett orange duschdraperi på ikea för 19.- för några år sedan, 200x180cm. Funkade bra, kanske inte starkaste materialet, men du har ju draperi så det räcker ett tag

Senast ändrad:
Kazle sa:
Jag köpte ett orange duschdraperi på ikea för 19.- för några år sedan, 200x180cm. Funkade bra, kanske inte starkaste materialet, men du har ju draperi så det räcker ett tag
Ritktigt, riktigt bra tips! Tack för det!

Bjarkang sa:
Har inget bra förslag, men hur långa är de? Funderar bara på om du behöver bry dig...
Edit: mätte just mina;1.80. Kan bara konstatera att om dina kommer upp i närheten av den längden borde det vara nog... Har räckt alla gånger jag stått på öronen i djupt Utah-puder
Jag har inte mätt exakt men en gissning är att dom är 1:50. Men då kanske detta trots allt räcker? Jag trodde faktiskt att de borde vara mellan 3-5 meter iaf.

Jag fick sy mina själv inför en Hakuba resa förra veckan. Dom funkade jättebra!

Dom är 3 m långa det behövdes där. Däremot så fick jag byta ut haken från en Biltema krok till en sån som föjer med Hestra hanskar. Den är lite bättre, men jag ska leta på några som är bättre.

Mina är som sagt 1.80 och det har räckt utmärkt. Har tappat skidorna efter dump med riktig champagne powder på 1,5 meter och aldrig varit i närheten av att ha problem med att hitta dem efteråt... Känns ju lite halvudda om de säljer pudersnören med ett så bestämt användningsområde som sedan skulle visa sig vara för korta... Å andra sidan, svårt att komma på ngt som vore mer irriterande än att tappa en skida mitt i ett puderhav!

Blir Utah i år igen för min del och kommer lita blint på mina, utan att förlänga. Kom dock att tänka på en sak; brukade inte kidsen ha riktigt feta, långa, neonfärgade skosnören i sina dojjor för några år sedan? Borde vara en smal sak att knyta ihop sådana med dina pudersnören. Vet inte om du har ngt 'fodral' att stoppa dem i som de då inte skulle få plats i, men jag kör bara mina instoppade under snölåset vid stövelskaften, så det borde funka ändå...

Tack för svaren!
evsl, vad har du sytt i för material? Alltså det neonfärgade materialet. Detta är tyvärr lite överkurs för mig och jag är lite sent ute för att fjäska med mormor, men till nästa gång så kanske :)

Bjarkang, jag prövar utan att förlänga dom så får vi se hur det funkar! Förhoppningsvis räcker dessa och då är det ju kanon. Annars får det bli någon nödlösning i Hakuba. Tänkte göra precis som du och bara stoppa upp dom under byxan, finns som "tur" är inte så många gondoler så det är inga problem!

I Hakuba såg jag massor av lösningar på detta, flera började skarva allt möjligt när dom insåg att snödjupet är "3m". I Hakuba är det ju massor av buskar i skogen så det gäller också att bandet inte fastnar i något medan du åker.

Jag har köpt allt material i en vanlig sybehörsaffär. Jag förklarade vad jag skulle ha bandet till och fick detta.

Tillbaka
Topp