tips på backflip

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

O_hagblom

Ny medlem
tips på backflip
jag har typ nyss dragit frontflip(skidor)och skulle vilja prova backflip men asså hur gör jag och i vilket hopp?

tips på backflip
bygg en brant kick sen är de bara luta dig bakot i kicken å kolla bakot hela vägen tills du ser landningen.

tips på backflip
försök o kryp ihop dom första gångerna! sen äre som moses säger.

tips på backflip
Ett hopp med brant kick och mjuk landning, tryck ifrån ordentligt från kicken och luta dig bakåt.

tips på backflip
Brant kicker,luta dig bakåt och tryck ifrån med benen samtidigt som du drar fram armarna. Alltså du gör en bflip på sammasätt som på studsmatta.

tips på backflip
Glöm inte att dra en lina kokain innan så att du får stake nog att verkligen våga!

tips på backflip
En kompis till mig hade prövat och sa att det var lätt. först tvekade jag men, jag satsade och det var hur lätt som helst! :D

tips på backflip
slutar du kolla bakåt så är det ju bara att hälsa hem... sen så finns det typ 5 miljoner sånnahär trådar redan.......

tips på backflip
Doggystyle sa:
Ju mer tips du får, ju mer osäker kommer du att bli. Gör det bara!
Helt sant! bara ut och köra.
bara göra inte tänka. jag har själv underroterat några stycken och det känns knappt.

Senast ändrad:
tips på backflip
Tryck ifrån så att du lämnar kicken, innan du börjar snurra. Sen gör du som på studsmatta. Det går bra om man inte tvekar ;) Lycka till :)

tips på backflip
det är bara att luta sig bakåt och söka efter landningen :) fast kör bara , tänk inte . så gjorde jag :) överroterade en flip på bakgården för någon vecka sen , landa på nacke :)

tips på backflip
ett väldigt viktigt moment är att ha rätt avstamp. Det räcker oftast inte med att slänga sig bakåt utan du måste trycka ifrån med båda fötterna. Om du inte gör det finns det risk att du slår i bakhuvudet i kicken. Då får du oftast mer höjd också.

Senast ändrad:
tips på backflip
Tips!

Testa i att göra det i mjuk snö innan du testar i ett vanligt hopp :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp