Tips på boende i hafjell v12(påsk) 2016

Mr_Gear

Medlem
Någon som har ett bra tips på boende i hafjell över påsk för 4pers? vi åker från Gbg och tänkte testa hafjell efter att ha hört en del gott...
Har letat boende på flera ställen men förståeligt nog så verkar det mesta vara uppbokat vid det här laget...

Senast ändrad:
Jag brukar åka till Norge veckan efter påskhelgen. Det har alltid varit lätt att hitta boende till rimlig peng, om man tar sig några timmar från svenska gränsen.
Norge har oftast sitt lov veckan före påskhelgen och då är det dyrt. I år är det lite speciellt att Hordaland har lagt sportlovet efter påsklovet. Kan möjligtvis vara lite svårare/dyrare i det fylket v 13.

Tack för input torax!
Jag har ju insett att det är v12 som är påsk iår, så det är v12 jsg menar - tor-sön...
Någon som har några tips?

Mitt tips är att kolla om det finns boende i Skeikampen, har bott på Thon hotel där innan, helt ok. Samma liftkort som Hafjell och ligger typ 35 min med bilen från Hafjell. Skidåkningen i själva Skeikampen är dock inte mycket att hänga i granen. Samma lösning går även att köra i Kvittfjell men har inte testat det själv.

Annars kan man bo o den gamla OS-byn (Vikingaskeppet) i Hamar. Billigt men lite långt att köra varje dag, typ 1 timme. Har själv bott där när man kör upp efter jobbet på fredagskvällen.

Antar att du har kollat hotellen i Lillehammer.

Brukar finnas stugor på campingen (vid vattnet) i Lillehammer. De bra stugorna är förmodligen slut nu, men det finns med lägre standard också, om det nu är acceptabelt.

Tillbaka
Topp