soverantagligen
Medlem
Tips på bra begagnade skidor
Hej
Jag letar efter ett par skidor är i 100 kg klassen och åker mest i pist. Jag har hittat en sida som säljer begagnade skidor och har fått rekomenderat att dessa passar mig från försäljaren. Jag undrar mest om det är värt att köpa äldre skidor och är dessa något att ha? Är van åkare men lite tyngre som sagt, gillar att både åka kora och långa svängar.
tacksam för alla svar.
www.mardosport.se
www.mardosport.se
/ Hampus
Jag letar efter ett par skidor är i 100 kg klassen och åker mest i pist. Jag har hittat en sida som säljer begagnade skidor och har fått rekomenderat att dessa passar mig från försäljaren. Jag undrar mest om det är värt att köpa äldre skidor och är dessa något att ha? Är van åkare men lite tyngre som sagt, gillar att både åka kora och långa svängar.
tacksam för alla svar.
skidor K2 AMP CHARGER RX, Metal laminate, Speedrocker, woodcore, ti + Marker XCELL 12 ( använts EN GÅNG ) - Mardosport.se
Kanterna och belaget i perfekt skick.K2 have a reputation for building serious skis and the AMP Charger is no exception.They are designed for the piste, although there's some versatility and handle moguls and softer snow well providing you enjoy a lively, responsive ride.Again, they would suit...
skidor VOLKL RACETIGER GS 18 UVO, speedwall, woodcore, TIP rocker, titanium, grip walk + Marker XCELL Motion 12 ( TOP-tillstånd ) - Mardosport.se
Kanterna och belaget i perfekt skick.De har byggt in 3D.GLASS vilket är vertikalt ställt glasfiber i fram och bak, på och innanför sidokanten men samtidigt gjort skidan mjukare i mitten. Resultatet är ännu högre prestanda och samtidigt mer allsidig och mer lättåkt. Helt uniktVölkl är sedan...
/ Hampus