Tips på bra begagnade skidor

Hej

Jag letar efter ett par skidor är i 100 kg klassen och åker mest i pist. Jag har hittat en sida som säljer begagnade skidor och har fått rekomenderat att dessa passar mig från försäljaren. Jag undrar mest om det är värt att köpa äldre skidor och är dessa något att ha? Är van åkare men lite tyngre som sagt, gillar att både åka kora och långa svängar.

tacksam för alla svar.

/ Hampus

Lite info om mardosport, tror att du kan hitta minst lika bra skidor på rea till nästan samma pris fast nya som de du länkar till ovan

Eller dessa som är mer åt allmountain men säkert utmärkt i pist:

...plus litet info om kvaliten hos Sport-Bittl... nu länkar iofs RWD till en skida med fabriksmonterad bindning:

Senast ändrad:
Mountain recycle i Åre brukar ha en hel del begagnat av lite bättre klass. Priserna kan dock svänga rejält då de delvis prissättes av den som lämnat in den för försäljning. Vi har fyndat en hel del där genom åren. Roupez är annars ett tips. Säljer mest nytt men även testskidor, och där går det fynda.

Lite info om mardosport, tror att du kan hitta minst lika bra skidor på rea till nästan samma pris fast nya som de du länkar till ovan
VARNING ⚠️ för Mardosport!
Fick hem skidor idag 3800 SEK som skulle vara i toppskick men var i rejält slitet begagnat skick. Belagen ok. Inser nu att det är hur svårt som helst att returnera inkl dyr returfrakt och osäkert om man ens får tillbaka en spänn med tanke på tidigare inlägg (som jag borde ha läst först).

VARNING ⚠️ för Mardosport!
Fick hem skidor idag 3800 SEK som skulle vara i toppskick men var i rejält slitet begagnat skick. Belagen ok. Inser nu att det är hur svårt som helst att returnera inkl dyr returfrakt och osäkert om man ens får tillbaka en spänn med tanke på tidigare inlägg (som jag borde ha läst först).
Hello dear swedish customers,

This is very serious conversations about fraud or scam statements to give us a bad name despite our efforts to solve their problem.

We strictly monitor these conversations and we would like to react:

We can make you 100% our company is not scam or fraud as some customers wrote here.

We are very sorry, but our company with the sale of skis has been operating for over 15 years and we send thousands of packages all over Europe. We deal with the sale of a used assortment, therefore the opinion on used skis, ski boots, or snowboard is a purely individual matter.

If you are looking for used skis in very good condition and at a reasonable price, you are at the right address. Our customer support is practically 24/7 during the winter season. We respond quickly and solve problems promptly.

It is very important for us that our goods are fully functional and undamaged for the customer. Damage does not mean light surface scratches on the surface, as it is a used product. We emphasize that the goods are fully functional and safe to use.

We also provide a 1-year warranty on used goods, which is not a matter of course at other stores.

We always send product pictures before sending if customer request to be 100% about condition.

Negative reviews from competitors or customers who want to give us a bad name despite our efforts to solve their problem are practically 1 in 1,0000 completed orders.

If the customer is dissatisfied, he has always 3 options:

- You can return the goods in limit 14 days.

- You can exchange the product for another one if, for example, the size, length, or condition of the used product does not suit you.

(we offer hundreds of models for which goods can be exchanged)

- You can claim the goods

Best regards, Daniel - MARDOSPORT ( IT person )

Snödjup

Tillbaka
Topp