TIPS PÅ JOBB och boende ÖVER EN SÄSONG I ST. ANTON

filipeklund

Medlem
Är en kille som tänker säsonga i St. Anton nästa säsong och undrar om någon som vart där och
jobbat vill hjälpa och tipsa mig om jobb och boende. Ev. en kontakt om någon har.
Hade varit jätte snällt.

Tack på förhand

Filip Eklund

jag har vart runt i krokarna där nere runt saalbach och det är riktigt bra.. men skulle nog tro att det är ganska dyrt att köpa någon bostad där..

tjenna. jag skulle tipsa om att kontakta resturangen "crazy cangaro" som ligger mitt i smeten. Det ags av en svensk och det ar massor av svenskar som jobbar dar. de har sakert koll pa vart du kan hitta boende och kanske aven jobb?....lycka till

det er svensker overalt(!!) (i de fleste ski/brettbutikker etc.) så det er bare å finne en oversikt over butikker og søke i vei. lykke til!

Switchy: Vore kanske bra att ha lite koll innan man börjar tipsa om Antons värsta jobbförhållanden. Krazy Kangaroo är helt jävla fucked up! Bossen Gunnar är helt galen och har en hel massa sjuka regler om ditten och datten. Skäller ut folk efter noter. Dessutom anställer han bara svenska snygga tjejer och snygga ozzy-killar...
Skulle istället prova att kolla på antons hemsida och maila till alla ställen och fråga om dom behöver personal. Kolla som typ skid-slipare eller varu-upplockare på SPAR. Då behöver du inte prata så mycket tyska. Men om du kan tyska är det ett stort plus i stålkanten.

hej!

kom just hem från en säsong i anton. håller med crispet.jobba inte på krazy kangaroo! chefen som äger stället är inte klok och dem jobbar för mycket för att det ska vara bra. ett tips är att göra som jag, skicka iväg email till alla hotell som finns på byns hemsida www.stantonamarlberg.com. men det är ingen ide att börja skicka brev dit förrän i höst då de flesta inte vill göra upp sådana saker för lång tid innan säsongen börjar. kan du tyska är det nästa lika med jobb.

annars är tipset att göra som dem flesta, åk ner i slutet av nov- dec och gå runt överallt för att få jobb och boende. jobbet som varu-uppplockare på SPAR brukar gå först, oftast så går dem till folk som var där förra säsongen och sökte det redan då.

vill du ha fler tips hör av dig!

DU kan alltid få jobb som diskare på mooserwirt men jag kan inte rekomendera det
man jobbar 60h i veckan och hårt som fan men får pengar över

Hehe... Rätt kul om man tänker på vilka preferenser man har när man pratar om jobb därnere. Om man jobbar 60 timmar i veckan stenhårt som diskare, så hoppas jag fan att man får pengar över. Oavsett var man är. Men det säger ju lite om kostnaderna där nere också...
Det är ju inget playboyliv man lever i Anton. Stockholmshyrorna verkar som glasspengar om man jämför mot Anton. Vi trängde t.ex. in oss tre pers i en liten källarlokal med dusch och kök inkluderat på kanske 15 kvadratmeter. Relativt centralt (Nasserein). För det pröjsade man 15euro per person och natt. Om man räknar lite på det blir det så blir det en månadshyra (för alla tre visserligen) på lite dryga 12.100 svenska enkronor... Det tyckte man var jättebra då. Nu låter det lite sjukt, men vad gör man inte för lite snö.

Tillbaka
Topp