Ivanforsgren
Ny medlem
Tips på långa skidor
Finns det någon parkskida som är längre än 185cm? gärna uppåt 190-195cm.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skidbyggare är ena konservativa fegisar, och folk som köper skidor köper ofta för små/korta. (Främst freerideskidor/puderskidor/twintips)mittnamniettord sa:ca 90kg väger jag in på, vilket i så fall skulle säga att jag borde ha ännu längre skidor? eller tänker jag fel?
Tycker det är konstigt att det inte finns längre parkskidor, medellängden bland svenska män är 179cm, borde det inte finnas ungefär lika stort utbud i skidor som är över respektive under 179cm då? I dag finns endast ett fåtal modeller av parkskidor som ens är över 179cm. (okej, många jibbare är inte fullvuxna men det borde ändå inte vara så förskjutet mot kortare skidor som det är i dag)
De är mjuka, tror de blir för mjuka med 90 kgmittnamniettord sa:En fråga till, skulle Sir Francis Bacon funka som BC-jibb skida för mig? Jag är 193cm och väger 90kg, jag är medveten om att den är i kortaste laget men sammtidigt är den betydligt bredare än t.ex. Goodha 191.
Min fråga är alltså inte om SFB har de egenskaper jag söker, jag vet att den har precis de egenskaper jag söker efter (men kanske inte i mina dimentioner). Men hur uppfattas längden i förhållande till bredden på puderlagg?