tips på skönt skidställe

Johannes_Pollak

Ny medlem
tips på skönt skidställe
undrar om ni på freeride kan tipsa om något skönt skidställe i sverige eller norge. gärna med möjlighet till bra offpist. jag har redan varit i, björkliden, riksgränsen, abisko, idre, åre, hemsedal, trysil.

tips på skönt skidställe
jag skulle valt att åka tillbaka till det skidområde som du tyckte bäst om. Om du definitivt måste prova på nytt skulle jag satsat på Kittelfjäll. Mycket snö och goda offpist möjligheter

tips på skönt skidställe
Oppdal, norge, är inte fy skam det heller. Funäsdalen har inte mycket att skämmas för heller, fast där är det hudar som gäller om du vill åka ovan trädgränsen

tips på skönt skidställe
En förutsättning för bra liftburen offpist är att det är lite folk. Glöm alla välkända orter alltså. Mer än så tänker jag inte säga. ;)

tips på skönt skidställe
borgafjäll offpisten steeker och om du kostar på den en helski upp på klöverfjället så har du garanterat fin offpist !

tips på skönt skidställe
Jag skulle också säga Ramundberget. De har precis utökat med fler nedfarter och sittlift hela vägen bort till de bästa offpistområdena. Duger inte de funkar helikopterresa till toppen ganska bra också.

I Osthangbyn hittar du hus som ligger mitt i en offpist, ski-in ski-out för mer erfarna skidåkare. Riktigt schysst! Checka ut deras gamla hemsida här, vad jag vet har de inte fixat den nya än. www.osthang.se

tips på skönt skidställe
tack för tipsen. det där stället oppdal låter ganska bra. någon som vet något om stället? hur är det med snö tillgång, liftköer, offpist?

tips på skönt skidställe
jooose sa:
tack för tipsen. det där stället oppdal låter ganska bra. någon som vet något om stället? hur är det med snö tillgång, liftköer, offpist?
Oppdal har riktigt bra med snö (enligt en ekant som åkt mycket där) och offpist finns det gott om i alla dess slag. Kolla Noble blogs filmer på videodelen här på FR så får du se lite åkning där ifrån. Huruvida det är mycket folk eller inte vet jag dessvärre inte då jag bara vart där en gång i våras strax innan de stängde och snö fanns det då tillräckligt av i slutet på april.

Tillbaka
Topp