Tips på styva Snowboardboots

Soderlind

Ny medlem
Hej,

jag har i över 15 år åkt på Burton Driver X men nu har de till slut kastat in handduken.

Behöver köpa nya boots och har följande önskningar:
* Ordentlig styvhet
* Gärna traditionell snörning (snören, helst inte Boa eller quick lacing)

Sitter någon inne på några bra tips?

Stor tack!

KaitsuH

Aktiv medlem
Salomon Malamute, om styvheten är ett måste. Hade sådana 13 år, men var litet för styva för mina 95 kg. Nu har jag Salomon Synapsar, och dom är absolut tillräckligt med styva för också eurogaycarving.

Dom har (också haft) nån "ganska qvick lacing", men jag har aldrig bröt dem i 15 år.

Senast ändrad:

lamboren

Aktiv medlem
Definitivt Malamute, bytte till nytt par inför denna säsong (efter typ 9 år), fortfarande lika bra - om du väljer Malamute så värm innerskorna, klart värt så du får passform från dag ett.

Slink

Medlem
Är inne på mitt 5e par Malamute och är fortfarande nöjd. Salomon får en liten anmärkning på att kardborrebandet som spänns över innerskon tenderar till att ge upp efter ett tag (dom två senaste paren har haft samma defekt). Det är lite oklart för mig varför detta uppstår men det är plasten som sitter på innerskon som på någon sätt nöts ner. Det hade ju varit enklare att fixa om det bara hade varit tyget på remmen som nöttes bort. Det är fullt möjligt att det här beror på något som jag gör, typ spänner för hårt. Men det uppkommer på båda skorna.

Svempa1

Medlem
Provat Driver X men hittar ingenstans att prova Malamute. Vad skulle jag uppleva för skillnad mellan dem?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp