Hotdog Hanz
Aktiv medlem
Tips, rekommendationer vecka 1 2025
Japp! Det är roligt att börja småplanera nästa vinters skidresor redan nu 
V.7 har vi redan planerat klart.
Men vecka 1 nästa år blir ”nyårsveckan”
Vart ska man åka då? Jag har hyfsat koll men jag är öppen för idéer. Kanske något jag inte tänkt på? Det är Norge eller Sverige som gäller. Ej högre upp än Härjedalen typ
Mina önskemål;
Boendet måste vara budget. Vi bor gärna på vandrarhem/ rum med självhushåll.
Vi kör längdskidor också och prio är väl ungefär 70/30 med övervikt på alpina.
Vecka 1 kan ju vara väderpinat överallt. Vart minimerar man riskerna för vind och busväder? Tyvärr går det väl ofta hand i hand med snösäkerhet. Idre är ju mer snösäkert än tex Branäs men å andra sidan mer utsatt för vind och kyla.
Blåa och gröna breda pister är prioriterat. Barnen är små och jag är nybörjare på telis
Finns det ställen som är mer utsatta för liftköer under just nyårsveckan? Vi var i Branäs under påsk och det var…….MYCKET folk.
Skidskola för barn ska finnas
Tankar och idéer?
Bonusfråga. Har något mycket erfarenhet av Hafjell just nyårsveckan? Är det tokmycket folk?
V.7 har vi redan planerat klart.
Men vecka 1 nästa år blir ”nyårsveckan”
Vart ska man åka då? Jag har hyfsat koll men jag är öppen för idéer. Kanske något jag inte tänkt på? Det är Norge eller Sverige som gäller. Ej högre upp än Härjedalen typ
Mina önskemål;
Boendet måste vara budget. Vi bor gärna på vandrarhem/ rum med självhushåll.
Vi kör längdskidor också och prio är väl ungefär 70/30 med övervikt på alpina.
Vecka 1 kan ju vara väderpinat överallt. Vart minimerar man riskerna för vind och busväder? Tyvärr går det väl ofta hand i hand med snösäkerhet. Idre är ju mer snösäkert än tex Branäs men å andra sidan mer utsatt för vind och kyla.
Blåa och gröna breda pister är prioriterat. Barnen är små och jag är nybörjare på telis
Finns det ställen som är mer utsatta för liftköer under just nyårsveckan? Vi var i Branäs under påsk och det var…….MYCKET folk.
Skidskola för barn ska finnas
Tankar och idéer?
Bonusfråga. Har något mycket erfarenhet av Hafjell just nyårsveckan? Är det tokmycket folk?