Tjej - Rome Vinyl

Ingrid021

Medlem
Tjej - Rome Vinyl
Hej!
Jag har blivit sjukt sugen på att börja åka snowboard igen! För några år sedan åkte jag nån vecka här och där, var väl typ nybörjare-medelgod åkare då. De senaste åren har skidåkningen tagit över så jag är rädd för att iaf de första åken kommer gå riktigt knackligt hehe... Status idag är väl typ nybörjare som hoppas utvecklas hyfsat snabbt :P Har inte åkt park men skulle gärna lära mig en 360 samtidigt som jag vill kunna åka stabilt off-pist.

Ska nu definitivt köpa skor och funderar på bräda. Har kikat på Rome Vinyl som verkar vara en bra all-round bräda. Något för mig tror ni? Är 178cm lång, väger väl runt 66kg.

Om så, vilken längd? 152 / 155?

Någon annan bräda ni hellre skulle rekommendera?

/Ingrid

Tjej - Rome Vinyl
Att du ens säger så där Emil! Fy fan...

Vet ingenting om vinyl. Men Gnu park pickles tjejmodell är väl omtalad. Lika med Forum spinster(Goodwood).

Tjej - Rome Vinyl
Rome Blue 151 tror jag skulle vara ett ännu bättre val än Vinyl även om Vinyl också kommer att funka.

Gnu har riktigt fina tjejbrädor också.

Även Lib-Tech TRS 151 skulle bli bra.

Tjej - Rome Vinyl
Okej.. Kikar mest på lite billigare brädor alt. begagnat, därav Vinyl (förra årets), för övrigt den snyggast jag har sett hehe :D . Men okej, längd runt 151 alltså iaf? Har annars hört 20cm kortare än mig själv ->160 men det låter mkt.. En Jeenyus 153cm the rentalsart - kan det vara nåt? Hittar inte någon information om den..

Tjej - Rome Vinyl
Jag har en Jeenyus Rental fast 156 cm.
Den är rätt hård och med ett klassiskt camberspann.
Jag kan säga så mycket att det är en rolig bräda om man inte är allt för kräsen eller har någon direkt typ av åkning som man kör, antar att Jeenyus Rental är en allround bräda då det är setback på insertsen.
Personligen så tror jag att du kommer ha mycket roligare på en lite mjukare bräda och snäppet kortare.

Tjej - Rome Vinyl
20 cm kortare än dig själv blir rätt långt. Det är nog vanligare att man kollar på 25-30 cm kortare. Så egentligen är allt från 148 till 153 blir hekt ok. Det är ju annars din vikt som avgör mer än din längd. De flesta tjejbrädor runt 150 funkar bra för din vikt.

Om du hör av dig till mig via PM så kanske jag ha något riktigt intressant till dig.

Din skostorlek spelar ju också roll i det hela.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp