Tjejer i big-air?

Marcus_mg

Medlem
Tjejer i big-air?
Varför tävlar inga tjejer i big-air? I just big-air ser man aldrig uppvisningar av tjejer eller att det finns ett startfält med tjejer i big-air? Anses det mesigt att tjejer ska hoppa big-air eller vad är anledningen?

Tjejer i big-air?
jag känner ett par tjejjer som tävlat i big air å slopestyle.. men är inte lika många tjejjer som har intresset att hoppa och så som killar skulle jag gissa.. tyvär.. :/

Tjejer i big-air?
hejsan det här probemet är jag vädigt insatt i just pga de är inte så roigt att typ bara tävamot 2 stycken varje gång man ska tävla. ja vet inte varför tjejer inte tävla de e ju sjukt. men många vågar ju inte hoppa typ. HEHE

Tjejer i big-air?
.. tjejer vågar inte hoppa för de har inte lika mycket muskelmassa som killar har..

muskler är skönt att landa med för då kan man hålla emot :)

jo så är det.. ju mer muskler man har ju bättre är det ;)

nej då.. men tjejer är rädda för att slå sig.. :)

/Pinn

Tjejer i big-air?
men de är väl ändå bäst om tjejer svarar på de här. killar vet verkligen verkligen inte hur de är de tror nog förmodligen att tjejer är rädda för att slå sej osv. kke så är fallet för vissa. men de allra flesta är bara rödda att göra bort sej. vi tjejer får höra så jvla mycke skit om att vi åker osv. tjejer får inte va nybörjare å suga när de gäller sånna sporter som flest killar håller på me. man äör bara rädd att killarna ska skratta när dom försöker å så är de ju.. kilalr tänker ba va fan har hon att göra i parken åsså skrattar dom som fan å har jvla kass attityd (många, inte alla) jag förstår inte avrför de ska va så menmen!!!!!!!!

//titti

Tjejer i big-air?
om det skulle finnas fler tjej-tävlinga så skulle fler våga

tycker som titti450

finns tjejer som är grymma på både skidor och bräda !

Tjejer i big-air?
carolinasteen sa:
men de är väl ändå bäst om tjejer svarar på de här. killar vet verkligen verkligen inte hur de är de tror nog förmodligen att tjejer är rädda för att slå sej osv. kke så är fallet för vissa. men de allra flesta är bara rödda att göra bort sej. vi tjejer får höra så jvla mycke skit om att vi åker osv. tjejer får inte va nybörjare å suga när de gäller sånna sporter som flest killar håller på me. man äör bara rädd att killarna ska skratta när dom försöker å så är de ju.. kilalr tänker ba va fan har hon att göra i parken åsså skrattar dom som fan å har jvla kass attityd (många, inte alla) jag förstår inte avrför de ska va så menmen!!!!!!!!

//titti
tjejer vill inte göra bort sig för dom vill inte sumpa chansen på ragg på afterskin !

Tjejer i big-air?
alwaysCrash sa:
carolinasteen sa:

//titti
tjejer vill inte göra bort sig för dom vill inte sumpa chansen på ragg på afterskin !
men personligen är de hett med tjejer som jibbar, spelar ingen roll om dom SUGER eller inte,

Tjejer i big-air?
carolinasteen sa:

//titti
Sådär är det nog verkligen inte. Tvärtom tycker vi killar det är roligt när man ser tjejer i parken oavsett om ni är duktiga eller inte. Jag eller mina polare i backen skulle aldrig få för sig att skratta åt en tjej som kanske misslyckas. Som alwaysCrash säger "men personligen är de hett med tjejer som jibbar, spelar ingen roll om dom SUGER eller inte," precis så är det! Så alla tjejer ut i parken och skit i vad alla andra tycker och om det är det någon som skrattar så är det deras egna jävla attityd dom bör ändra på. peaaaaace

Senast ändrad:
Tjejer i big-air?
alla tjejer är olika, en del kanske är rädda att hoppa och slå sig men verkligen inte alla, sluta vara så fördomsfulla ;) men jag vet inte vad det beror på att inte så många tjejer kör men det det beror inte på att vi är värsta ömtåliga mesarna iaf :)

/Louise

Tjejer i big-air?
haha okej. det här kan man diskutera hur mkt som helst om.Men jag tänker endå skriva inlägg, fast jag är så trött på att ta upp sånt här.

* Tjejer verkar inte vilja önskas tävla i big air.(Oftast gör det ingen reklam om att det finns tjejklasser, om det nu skulle finns tjejklasser.
De flesta tjejer blir inte peppade över att behöva fråga om de kommer att ha någon tjejklass.. Detta är väl kanske grunden för din fråga, ingen säger att tjejer ska tävla, tjejer tror inte att dom ska tävla, för ingen bryr sig)

* Att tjejer jibbar har vart ganska ovanligt i speciellt Sverige, fram till nu. Så tjej-jiben är på väg uppåt, vilket resulterar i att de flesta tjejer kör på lägre nivå än killarna. Och tjejer vill inte tävla, om de inte vet att de finns mindre kickar..

* De tjejer som klarar av att köra i stora kickar och skulle kunna tävla i Sverige, vill inte tävla i Sverige. Detta pga priserna för damklasserna oftast har ett mindre värde än vad det kostar att anmäla sig.(Här kan jag personligen säga att det är billigare att tävla på European Open, än vad det är att tävla i Dreams.)

* Det är ingen publicitet för proffsklassade eller duktiga tjejer att tävla i Sverige. Tjejer fotograferas inte. Oftast varken vid prisutdelning eller tävling, vid prisutdelning får de notis längst ned på sidan.
Sponsorer blir inte nöjda, och tjejerna ser inte tillräckligt med positiva anledningar för att tävla i vårt avlånga land.

* Det suger och är tråkigt när man inte ens behöver tävla om att komma till final, för lite tjejer..

I grund och botten, tjejer behöver PEPPAS. VISA INTRESSE.

Men kan även personligen säga, att de flesta tjejer jag känner hällre kör rails & boxar(GirlRiders Sweden - Invisible Contrast)vet tyvärr inte varför, dock är big air mitt störtsta intresse, och jag bara älskar att köra big air. Men tjejer tänker i grund och botten för mkt!

Think less, ride more!

SÅ VISA INTRESSE, STÖDJ GIRLRIDERS SWEDEN! (Teaser till GirlRiders Sweden the movie kommer att visas i freeride tv NR 17!)

Senast ändrad:
Tjejer i big-air?
pinn sa:
.. tjejer vågar inte hoppa för de har inte lika mycket muskelmassa som killar har..

muskler är skönt att landa med för då kan man hålla emot :)

jo så är det.. ju mer muskler man har ju bättre är det ;)

nej då.. men tjejer är rädda för att slå sig.. :)

/Pinn
Pinn. Du behöver bara kunna ta emot din egen kroppsvikt när du landar efter ett hopp. Så du behöver inte ha samma muskelmassa som en kille för att klara landningen. Tycker du snackar lite för mkt för alla tjejer.. Tjejer kan träna, och de får mer muskelmassa.

Om du står hoppet så behöver du inte slå sig, tkr folk, speciellt tjejer, kan sluta att gå in med attityden att "Jag kommer misslyckas"

Remember, its all in your head...

Tjejer i big-air?
För alla tjejer som vill börja åka park finns ju också girliecamps (tror att de har bytt namn till i år). ett schysst sätt att få lite hjälp att komma igång för de som inte vågar sig in i parkerna på egen hand. De har läger och coaching både i Sverige och i Alperna. Kolla också in jib academy, öppet för både killar och tjejer.

Tjejer i big-air?
Jag mailade han som har hand om winter jam för att min tjej ville vara med å tävlapå bräda. men han har inte ens svara å det var flera veckor sen jag skickade mailet.

Tjejer i big-air?
tjejer får gärna suga i backen..hehe.. nejdå!
men jag tror det är som ni säger att det inte flaggas med att det finns en tjejklass.!
sen att det oftast 2-3 tjejer som är med.. då blir det ju inte så kul!
tycker dom borde starta en ny tour här i sverige typ så som dreams hade bara att dom åker runt till fler backar och sen en slutfinal som det har vart på dreams!
på så sätt så får dom med sig större variation på åkarna till finalen om man tar folk från massa olika städer..
inte bara massa åre och sälen dudes lixsom!!
tack för mig

Tjejer i big-air?
hilla sa:
* Tjejer verkar inte vilja önskas tävla i big air.(Oftast gör det ingen reklam om att det finns tjejklasser, om det nu skulle finns tjejklasser.
De flesta tjejer blir inte peppade över att behöva fråga om de kommer att ha någon tjejklass.. Detta är väl kanske grunden för din fråga, ingen säger att tjejer ska tävla, tjejer tror inte att dom ska tävla, för ingen bryr sig))
Varför måste det finnas två olika klasser? Det finns absolut ingen anledning till att en tjej inte skulle kunna åka på samma nivå som killarna iom att kroppsbyggnad har oerhört liten betydelse.
Så alla tjejer borde sluta klaga och istället se till att bli lika bra som killarna.

Tjejer i big-air?
den enda skillanden ja tror egentligen är om man ska bortse från allt blahablaha om killar som snackar skit å att de inte skyltas om tjejklassen så är de väl att iaf jag är feg. å va de verkar som så är typ alla tjejer fega. ja fattar inte varför alla vågar en massa grejer medans ja får stå 575757575 år å peppa bara för å våga nå noobigt trick. så ja antar att kilalr e modigare än tjejer. men ja fattar inte varför:S

Tillbaka
Topp