Ja, vad kul, jag älskar det här, "gud vad hemskt och förfärligt"-diskussioner där alla håller med varandra, undantaget nån som säger "Äh, det är såhär det är, håll käften och acceptera", härligt friskt och givande! Vilken kategori tillhör då jag?
Orsaken till att Slitz var där? Antar att de vill profilera sig som ett livsstilsmagasin, då gäller det nog att synas där stilar lyser starkast, t.ex. vid evenemang som samlar mycket folk som drar åt någorlunda samma håll. Vad har då Slitz att visa upp?
Knappast sig själva för det är ingen som vet vem fan det är som gör tidningen. Vilka syns mest i Slitz då? Jo, flickorna, och är det då inte självklart vad/vilka som ska användas vid evenemang och i marknadsföring? Mycket enkelt, om jag varit inblandad skulle även jag visat upp min bästa sida (sedd utifrån, Slitz har stiliga artiklar emellanåt), alltså brudarna i Slitz fall och åkningen i åkarnas fall.
Jo, visst är det synd det här, för dessa flickor verkar ju ändå ställa upp på jippot, kanske för att tjäna pengar och kanske för att synas minsann, vilket de bevisligen gjorde. Jag var inte där och kan inte uttala mig om just Globen-tillställningen, men generellt vid evenemang av den här stilen så är det en del hud inblandad, den är liksom statisten, huden, det man skulle kunna glo på vid ett tillfälle där handlingen är dålig eller inte existerar, eller nåt...Men ännu självklarare än att flickorna finns där, är efterspelet när en bekymrad själ inser att det här var ju inte bra, och sår fröet till den här sortens diskussion, som ändå bara slutar med att majoriteten håller med varandra. Jag skulle likväl kunna väcka debatt när jag kommer i kontakt med snedvridna
ting vad gäller förhållandet kvinna/man i samhället. En reklamjingel på radion för en liten stund sedan, reklam för en kryssningstävling, åldersgräns man 23, kvinna 20, hur självklart som helst men bara att acceptera. Jag känner mig som en riktig ordbajsare nu och tänker inte sluta än. Det var tydligen dåligt med tjejer i tävlingen, hoppet var gigantiskt inte sant, skräckinjagande? Det är väl iallafall allmännt accepterat att pojkar generellt
åker fortare än flickor, finns undantag, visst gör det. Även att det ur publikens synvinkel är kul att se en duktig tjej sätta ett svårt trick, så är det ännu roligare att se en kille hoppa ännu högre och sätta ett ännu svårare trick, show-business helt enkelt. Slutligen en direkt fråga till Sofia21: Visst hade det varit läckert om det bara varit tjejer som hoppade, omsvärmade av ett gäng chippendale-killar? Eller varför inte brunbrända guys i badbrallor som stod på laggen?
En sak är säker, jag hade gett fan i vilket, varför bry sig, det är ju ändå inte jag som står där i mina minimala kallingar och blir uttittad. Lite till, tjejerna i det här fallet fördummar ju knappast resten av det kvinnliga Sverige, så du behöver ju inte känna oro för det. Känner du medlidande med dem? Så varför då, det är nästan nedvärdering från din sida, inte sant? De behöver inte vara pantade för att de har noll koll på skidåkning, de kanske är skitbra på t.ex. segling? Som feminist är det nog bra att välja sina ord, folk tolkar subjektivt och då blir orden farliga om de är fel. Risken finns att man skjuter på sig själv och andra feminister i slutändan. Men det gäller ju inte bara för feminister...Tack för ordet.