Tjejer i Globen!

Tjejer i Globen!
TCL... kramade du alla??? fan va avundsjuk jag blir.. hehehe.. grymt..
GRUFF..ville bara säga att jag har sett damboxning!!! men jag tycker gyttjebrottning e bättre!! mer sport!! peace

Tjejer i Globen!
Vad är det för lallon som köper slitz egentligen?

Känns inte som att det är skidåkare, eller?

(blev påtvingad ett nummer i globen, "guiden" till hur man gör en 360 var nog det roligaste jag läst på länge i och för sig...)

Tjejer i Globen!
hmm..intresant läsning må jag säga.

Jag tycker att alla har rätt här..på sitt vis. men de du säger sofia21, du sågar ju ner på varenda kille o de låter som om vi är nå jävla trögtänkta överkåta varelser som bara står å dräglar.. inte fan är de jag som har bjudit dit slitzgänget. låt de vara. om du störs av de..men kolla inte då.. de är ju inte du som har stått där och skämt ut dej..
du har faktiskt lite rätt.. men de du skriver låter så jävla diskriminerande mot män.

ville bara säga min åsikt.
HAre fint.

Tjejer i Globen!
bra point i dit inlägg og bra skrivit!! tycker det e kul me tjejer som åker og siger sin mening.
Vist selger "sex" men globen er kanske inte det rigtige forum. hoppas denne diskussion fär en konsekvens til næste år.

Tjejer i Globen!
Härligt att folk i varje fall orka bry sig!

Hela Slitz-grejen är ju ett stort jälva skratt. Hur fan kan
de hålla på som de gör år 2003. Obegripligt att folk
köper den skiten! Men tyvärr fastnar skrattet i halsen
eftersom det handlar om en kvinnosyn från medeltiden.
Och att de dessutom kliver in på en skidgala på Globen
låter ju helt makalöst. De som fixade det där
arrangemanget kan inte ha tänkt långt. Vilka är det som
åker skidor/brädor i det här landet? Flinande grabbar
som mest av allt vill lägra en blondin? De borde fatta att
folk som åker skidor/bräda är tänkande och medvetna
människor som ligger jävligt långt fram och bryr sig.
Hur de kan underskatta och felbedöma sin publik så är
obegripligt och borde leda till omedelbart avsked.

Tjejer i Globen!
HotDamnSara nu är det ju så att du väljer skidor efter åkegenskaper och inte efter hur dom framställer kvinnor som objekt eller inte. ska du säga till Henrik Winstedt att han anser att kvinnor är objekt för att han kör på scratch?

Tjejer i Globen!
det var nån som sa att publiken borde ställa sig upp och skrika "bort med slitztjejerna" detta tycker jag faktiskt var ett bra förslag!

Nästa gång detta event är, dvs nästa år.. kan ju alla på freeride (alla som vill)träffas i globen och sitta brevid varann och sen börja skrika det! Inte för att jag som sagt har nåt emot att dom är där, men jag har inget emot om dom försvinner heller.

Om inte annat skulle det ju vara en kul grej..!+ att alla på freeride skulle träffas!

Detta är alltså ett seriöst förslag!

Nån som håller med?

Tjejer i Globen!
Its-fun: Jag håller med som fan, det vore as kul! Bra förslag....

Vasa: Det är klart att jag inte dissar alla killar! Herre gud vad vore världen utan er:) Men det är som att en feminist debatt nästan alltid förs av tjejer, och vi måste ju faktiska vara allihop om vi skall fixa någon förändring. Men det är lite svårt att inte titta, det är som argumenten "stäng öronen om du inte vill lyssna". Men du e cool ändå:)

Jag har fått ta lite skit för allt jag skrivit, fått anmärkningar om mitt utseende osv. För jag måste ju vara ful, eftersom jag inte vill ha Slitz tjejerna där. (Jag e säkert tjock oxå)Killen som har sagt detta vet vem han är,det räcker.

Men sist men inte minst, det är bra att tänka till ibland. Jag vill på ngt sätt inte dissa några killar som ni nog förstår. Skulle gärna se ett globen utan slitz 2004.

Tjejer i Globen!
jo, det är tråkigt att det ska vara så..
alltd i skidsamahang & bilsamanhang så är det halvnakna tjejer med i bilden.

jag tycker att det är tråkigt att man ska dela upp sporter efter kön, men det är tyvärr så verkligheten ser ut.

slitztjejerna tyckte jag bara va patetiskt, men det finns säkert delade meningar där också. dom är enbart där för att underhålla. de fyller ingen annan mening.

Tjejer i Globen!
Nej widman, det tänker jag inte säga till Henrik Winstedt. För jag håller med dig, skidor väljer vi alla (förhoppningsvis) efter åkegenskaper. Men ska vi nu ta fallet Scratch så skulle jag med lätthet i dagens digra utbud av mycket bra skidor om jag vill kunna välja ett par andra skidor med liknande åkegenskaper som inte har en tjej & hennes boobies tryckta på sig… för helt fel kan jag väl inte ha när jag säger att åkegenskaperna mellan skidor nu om dagarna inte skiljer sig så mycket mellan liknande typer av skidor… men det är ju en annan diskussion…

jmjobring: word! kunde inte sagt det bättre själv...

Tjejer i Globen!
tjena..jag har inte riktigt fattat detta.. vad var de egentligen slitz-chicksen (ursäkta utrycket all flickor..) gjorde?? stod de nakna å dela ut tidningar eller typ tvärtom?? :P skulle vilja ha en förklaring bara :)

Tjejer i Globen!
Bra förslag det där med att träffas i globen. Hoppas de där slitz-tjejerna försvinner till nästa år. Sånt borde verkligen inte vara där.

Tjejer i Globen!
vasa.. dom gjorde ingenting! dom delade ut tidningar när man kom in. dom hade under hela föreställningen långa jens med en t-shirt som det stod Slitz på. Sen utnämnde dom kvällens snyggaste åkare. kramade alla åkarna och sen var det inget mer..

Tjejer i Globen!
Jag har fått intrycket av att dom stod i stringbikini och klängde på åkarna... enligt vad Widman skriver så, vad fan bråkar ni om? får man inte ha jeans och tajt t-shirt? (förutsätter att den var tajt) Är de bimbos bara för att de har stora bröst och att det står slitz på t-shirtarna?

Tjejer i Globen!
Kul tjejen att du dragit igång en bra diskussion.
Och folk verkar ju ha reagerat oxå...bra!

Tycker precis som du ang alla dessa halvnakna brudar över allt. Tråkigt!

Det som jag även tänkt på är att nu för tiden så ses man som en jävla wannabe om du går på de där stora tillsällningar, killarna som är där tror ju att du är enbart där för att träffa dem om inte annat.

Så vi tjejer verkar inte få ha ett eget skid/snowboard intresse. Kanske vilja gå på en filpremiär för att se själva filmen å sen träffa vännerna.
Synd med det med.
Så för att få hänga på alla de där ställena ska du som sagt helt vara en halvnaken brud som inte als bryr sig om åkningen utan bara är där för att vara snygga å lätt att få hem....

Tjejer i Globen!
Ja, vad kul, jag älskar det här, "gud vad hemskt och förfärligt"-diskussioner där alla håller med varandra, undantaget nån som säger "Äh, det är såhär det är, håll käften och acceptera", härligt friskt och givande! Vilken kategori tillhör då jag?
Orsaken till att Slitz var där? Antar att de vill profilera sig som ett livsstilsmagasin, då gäller det nog att synas där stilar lyser starkast, t.ex. vid evenemang som samlar mycket folk som drar åt någorlunda samma håll. Vad har då Slitz att visa upp?
Knappast sig själva för det är ingen som vet vem fan det är som gör tidningen. Vilka syns mest i Slitz då? Jo, flickorna, och är det då inte självklart vad/vilka som ska användas vid evenemang och i marknadsföring? Mycket enkelt, om jag varit inblandad skulle även jag visat upp min bästa sida (sedd utifrån, Slitz har stiliga artiklar emellanåt), alltså brudarna i Slitz fall och åkningen i åkarnas fall.
Jo, visst är det synd det här, för dessa flickor verkar ju ändå ställa upp på jippot, kanske för att tjäna pengar och kanske för att synas minsann, vilket de bevisligen gjorde. Jag var inte där och kan inte uttala mig om just Globen-tillställningen, men generellt vid evenemang av den här stilen så är det en del hud inblandad, den är liksom statisten, huden, det man skulle kunna glo på vid ett tillfälle där handlingen är dålig eller inte existerar, eller nåt...Men ännu självklarare än att flickorna finns där, är efterspelet när en bekymrad själ inser att det här var ju inte bra, och sår fröet till den här sortens diskussion, som ändå bara slutar med att majoriteten håller med varandra. Jag skulle likväl kunna väcka debatt när jag kommer i kontakt med snedvridna
ting vad gäller förhållandet kvinna/man i samhället. En reklamjingel på radion för en liten stund sedan, reklam för en kryssningstävling, åldersgräns man 23, kvinna 20, hur självklart som helst men bara att acceptera. Jag känner mig som en riktig ordbajsare nu och tänker inte sluta än. Det var tydligen dåligt med tjejer i tävlingen, hoppet var gigantiskt inte sant, skräckinjagande? Det är väl iallafall allmännt accepterat att pojkar generellt
åker fortare än flickor, finns undantag, visst gör det. Även att det ur publikens synvinkel är kul att se en duktig tjej sätta ett svårt trick, så är det ännu roligare att se en kille hoppa ännu högre och sätta ett ännu svårare trick, show-business helt enkelt. Slutligen en direkt fråga till Sofia21: Visst hade det varit läckert om det bara varit tjejer som hoppade, omsvärmade av ett gäng chippendale-killar? Eller varför inte brunbrända guys i badbrallor som stod på laggen?
En sak är säker, jag hade gett fan i vilket, varför bry sig, det är ju ändå inte jag som står där i mina minimala kallingar och blir uttittad. Lite till, tjejerna i det här fallet fördummar ju knappast resten av det kvinnliga Sverige, så du behöver ju inte känna oro för det. Känner du medlidande med dem? Så varför då, det är nästan nedvärdering från din sida, inte sant? De behöver inte vara pantade för att de har noll koll på skidåkning, de kanske är skitbra på t.ex. segling? Som feminist är det nog bra att välja sina ord, folk tolkar subjektivt och då blir orden farliga om de är fel. Risken finns att man skjuter på sig själv och andra feminister i slutändan. Men det gäller ju inte bara för feminister...Tack för ordet.

Tjejer i Globen!
Jag undrar bra varför dom överhuvudtaget var där.Varför?

Ville arangörerna att stämmingen skulle bli kanon på nåt sett? Trodde dom att det skulle dra in några extra pers eller?

"du vi har Slitzbrudar..."
"men shit jag bara måste till globen Nuuuuuuuuu"

Jag som kille tar totalt avstånd från denna typ av skumma tankegångar.Hade hellre sätt att tjejerna fick vara med och tävla.(inte slitzbrudarna asså ;)

/ over and out

Tjejer i Globen!
Gunther dom var där för att göra reklam för Slitz kanske? eftersom det är sponsorer för tävlingen och eftersom ingen ungått att dom var där så verkar det vara ganska effektivt! neige! MKT BRA sagt! alltihop! funderat på att skriva det själv men inte orkat ;)

Tjejer i Globen!
Men sofia.. Var inte så arg hela tiden slappna av!! Skaffa en hobby..! Vad är det för fel att tjäna pengar på va man har för tillgångar. Va fan dom har ju ett eget jävla val om dom vill vi stå där och åma sig.
Jag skulle inte klaga på att tjäna pengar på att vara halvnaken hela dan. :)
Vi kan ju vara halvnakna tillsammans, och om jag någongång får vara med på en sån tävlig så kan jag åka halvnaken.. inga problem..

Tjejer i Globen!
bacca: haha du är ju stenhård! "Men sofia.. Var inte så arg hela tiden slappna av!! Skaffa en hobby..!" fan va skönt sagt!

håller med dej, var jag skitsnygg skulle jag också vilja visa upp mej! sen att just göra det på ett sånt här event kanske inte är passande! Men som sagt SLITZ SPONSRADE! DÄRFÖR! tror någon att de gjorde det som en kul grej på sin fritid?

Tjejer i Globen!
va faan..allvarligt...spelar väl ingen roll om det är lättklädd brudar där eller inte...om man går dit så väljer man väl själv vad man vill kolla på...

en del gillar det en del inte...är väl inget att disskutera...

Tjejer i Globen!
För det första tycker jag det var rätt soft o öppna mailboxen o se 58 nya meddelanden hehe :).
För det andra tycker jag det verkar jävligt soft att alla freeridare ses (jag e lätt på).
Neige: jag orkade inte läsa allt du skrev men det verkade bra :P
Till alla er tjejer, varför är det alltid när ni känner er kränkta, diskriminerande som ni tar upp feminism.
För mig e feminism typ manshatare som skiter i o raka sig under armarna för det är ett av idealen som kvinnor anser män anser nödvändigt.
Frågan är egentligen, förmodligen som den var från början men har förknasats. Vad i h-vete gör slitzbrudarna där?
svaret är. De skulle dra publik.
följdfrågan är, vad kan man göra för att se till att inget liknande händer (förmodar de flesta tyckte det va jävligt trist)? Kontakta arrangören och debattera med honom. debatten som förs på freeride är trevlig, men när det börjar handla om alla de olika sätt som tjejer åsidosätts diskrimineras (vilket är fel) tycker jag dock att det är fel forum. Dra igång debatten på dn så kommer ni kanske komma med i tidningen oxå. Vad jag tror är dock att debatten inte kommer uppmärkssammas på det sätt som det borde göras genom att för den här...
Men d e chill, vi ses backen :)

Tjejer i Globen!
vart e brudarna lättklädda??? gå till startsidan och kolla in snowboardresultaten.. där finns det bilder på dom!! om det e halvnaket så måste jag fråga, hur ser era klädesvanor ut??? ni måste ju gå runt i skiddressen hela tiden!! =)
peace..

Tjejer i Globen!
Det som jag menar med mina tankar är att det är samhällets fel, kvinnor som män. Jag hatar absolut inte män (världen vore skit utan er), jag kan däremot hata personer fr det manliga könet, likväl som det kvinnliga, men det är ju knapast ngt orginellt.
Vissa av er har så annorlunda åsikter gentemot mig så jag vill inte ens komentera, känns som vi inte har så mkt mer att ge varandra.
Bacca: du har så rätt, min enda hobby är att skriva inlägg på internet, tack för förslaget jag skall skaffa en hobby nu.

Detta är mitt sista inlägg här, det känns som motagligheten för en debatt minskat.

Ses i Alperna... Åkandes i solen....

Tjejer i Globen!
till alla som har skrivit någon kränkande kommentar till "Sofia21" är bara för löjliga.. Även om man har delade meningar om saker och ting är det bara fjantigt att komma med person angrepp. argumentera för "er" sak istället! (måste även lägga till att inte heller jag håller med om allt hon tyckt, så det är inte därför jag skriver det här.)

Tjejer i Globen!
Hahaha... fan va folk är allvarliga hela tiden.. slappna av! ta det lungt å kramas då skulle allt bli lite bättre, oavsätt om vi är lätt klädda eller inte..

Nu tycker ja alla tar varandra i hand å krams.. jag kan börja. kram kram..:)

Tjejer i Globen!
Shit, här är man frånvarande en dag och har plötligt missat höstens mest intressanta diskussion. Mycket bra har skrivits. Bra så. Sedan har några medlemmar levererat åsikter som ja, hrm, är lite mindre bra. Om jag fattar några av killarna rätt är kontentan av deras åsikter att tjejer inte har så mycket i den aktiva utföråkarvärlden att göra. Istället för att satsa pengar och energi på att åka och utvecklas ska vi i stället iklädd bikini placera oss vid liftstationen och beundrande servera äggtoddy, ständigt beredd att erbjuda blow jobs till coola jibbers.

Shit, fick just en het idé: om jag säljer all utrustning och skippar vårens säsong har jag råd både med silikoninlägg och läppförstoring!!! YES! Att göra säsong får en helt ny innebörd.

Tjejer i Globen!
alltså ja störde mig på slitz bimboos!! men vafaan vet ni om dom kan åka lagg eller inte? dom kanske inte drar nån d-spinn9:a men varå rå?? plus att slitz sponsradeju faan eventet ju,..tycker att vi lägger ner

Tjejer i Globen!
Visst, Slitz sponsrade eventet, det kan man inte säga något om men var är kopplingen bimbos-skidåkning? Det är det som det handlar om. Ghadaffi har ägarandelar i Juventus så enligt samma tankesätt borde det vara ok med en tortyrshow och lite terrordåd på läktarna på Delle Alpi. Eller om Larry Flynt får för sig att sponsra extrem-NM så rättfärdigar det en porrshow vid foten av Nordalsfjället?

Problemet är ju inte att Slitz sponsrade eventet utan varför dom prompt måste ha dit några minglande brudar som inte har någon annan uppgift än att stå och smila och puta med brösten. Frågan gäller ju varför man använder sig av denna typ av marknadsföring till den här målgruppen. Inte om tjejerna kan åka lagg eller inte, vilket är helt ointressant även om det hade varit Anja Pärson som stod och fånlog i bara underkläderna.

Tjejer i Globen!
igentligen handlar det mycket om ge och ta.. kan faktiskt "stå ut" med att slitz sponsrar så länge fler events blir av och tjejer de enda som gör bort sig är ju bimbosen, så dumt att bara skratta åt dem =)

Tjejer i Globen!
Milton Friedman, nobelpristagare i ekonomi, skrev en mycket omdebatterad artikel i New York Times på 70-talet. Hans huvedtes ær att det enda ansvaret før en føretagsledare ær att maksimera ægarnas vinst. (extremt kortfattad uppsummering av artikeln)

Detta kan hænføras till evenemanget i Globen. Dels så gør Slitz vad de kan før att økas sitt resultat. Samma gæller før arrangørerna som externt førsøker skapa ett stæmningsfyllt och uppskattat evenemang, men internt ær det ekonomin som styr.

Sponsoreer ær ofta nødvændiga før att ro iland evenemang av den hær typen och en arrangør kan inte alltid væjla vilka føretag han skall ha som sponsorer.

Om det nu visar sig - till næsta år - att ni, publiken, bojkottar pga Slitz medverkan kommer det inte upprepas.

Fast chansen ær nog ganska stor att det ær många som uppskattar, eller inte har ngt emot underhållningsdamer, så det kan mycket væl ha varit ekonomiskt vinstgivande både før Slitz och arrangørerna. Vad har de isåfall gjort før fel. Ær det inte riktigt att den fria ekonomin skall få styra i sådana hær fall. Dær varken eldreomsorg eller sjukvård påverkas.

Hilsen fra telemarken

Tjejer i Globen!
Tjejer fran Slitz istället för tjejer som passar in i sammanhanget är inte ok.

Till er som pastar att Sofia maste vara ful och tjock för att skriva det här. Tack för era asikter. Ni höjer nivan pa debatten flera snäpp med er intelligens.

Angaende den del av debatten som kommit att handla om lättklädda (eller nakna) tjejer pa snowboards.

Burton Pro Model Snowboard, Nicola, modell 2003, utvecklad av Nicola Thost själv har en bild pa en halvnaken tjej pa framsidan. Inte lika porrig som de pa sims-brädorna men trots allt en halvnaken tjej.

Hur tolkar man detta budskap fran en av världens bästa kvinnliga snowbordakare?

Är detta ok eller bara ett utfall av tillfälligt hjärnsläpp fran Nicola T?

Tillbaka
Topp