Tycker att dagens teorilektion i idrott kan passa rätt så bra in i denna tråd.
Bra hälsa är INTE likamed bra fysisk form. Hälsa består, dels av fysiskt välmående, psykiskt välmående samt ett socialt liv, du är nöjd med. Alltså: om jag ligger i Toppform, både i kropp och i tankarna, men åt helvete i det sociala så har jag alltså inte bra hälsa. Mår jag däremot bra i allihopa av dessa tre former så har jag en bra hälsa.
Käkar jag däremot på McFläsk Gud vet hur många gånger per månad, tränar stenhårt, och har ett socialt liv har jag en bättre hälsa än första exemplet. Så, din idrottslärare ska egentligen se till att du har en annorlunda hälsa (nog om hälsa, nu går vi vidare).
Rökning, snusning samt andra droger.
Ett paket Ccgg om dagen blir 50 kr. 7 paket i veckan blir 350 kr. Ett paket i veckan på ett år är 18 200, och det, mina kära freeridemänniskor, är några måltider på McFläsk.
En vältränad person cyklar en timme på träningscykel och har pulsen 102. Han stannar, tar ett bloss, och fortsätter att cykla. Hans puls ligger nu på 118, och ligger där i stadiga 6 minuter, innan den går ner till 113. Att ett bloss har en så skrämmande innvärkan är rysligt, men sen att folk proppar i sig dessa droger, och betalar för det, är bara hemskt.
Nu till det som faktiskt har något att göra med denna tråd:
Kost.
Kosten är minst lika viktig som sömn och träning. Äter du fel, tränar rätt och sover mycket, kommer träningen knappt ge något resultat. Nu har det även blivit en trend att gå på gym, vilket är lite tragiskt. Folk går dit, använder redskapen helt fel, och skyller på att deras kost är för liten. Då går de till McFläsk och köper en kvadruppelMcFett med en Cola i samma storleksklass som Harlauts tröjor. Sen går de hem, får ynka 6 timmar sömn, vaknar upp, går till gymmet, Använder redskapen fel, går till McFläsk, tills detta leder till en ond cirkel som avslutas med en hjärtinfarkt.
Detta problem skulle nog lösas genom en enkel fråga: "Hur använder jag detta redskap rätt, och hur länge bör jag använda det innan jag ser resultat?"
Det var allt för mig, Nu ska jag sova mina 8 timmars sömn, för att sedan sitta i en skolbänk 5 timmar följt av en KvadruppelMcFett (MOAHAHAHAHA)
/Johan