to quiver or not to quiver..en prylbögs erkännelse

Slogen

Ny medlem
Det här är ingen direkt fråga utan mer ett rop om hjälp, och tänkte det är kul med en ny tråd.

Nu är jag redo för sesongen, jag har jag bytt ut hela min skidgarderob, och köpt till lite extra.. är jo kul med nya blänkande skidor i vardagsrummet

Nu ser det ut så här:
Head Johnny 94 m sollyfit plattor för hårda dagar och vårslaskturande.
Sliten K2 obSethed 08/09 med Dukes: stenskida/utlån till kompis
K2 obSethed 10/11 m Dukes : nya lekskidan puder/allmountain/puderturande
Coreupt Richard Permin m sth 14: köttarpuderlok.

Jag anser att det är ett gäng skidor utan för mycket överlappning.

Nu kommer dillemaet; dom senaste åren har jag haft allt från 1 till 6 par skidor och jag är ständigt olycklig. :(
Jag vet nämlig exact hur det här kommer spela ut sig i vinter, jag kommer resa till Hemsedal med 3 par skidor i bilen (jäkligt jobbigt i sig själv) Sen börjar cirkuset ungefär en timma före vi ankommar Hemsedal, jag känner mig svettig i händarna, pulsen öker, jag börjar stamma och får utvigda pupiller. Varför? Jo, jag måste välja en skida att åka på. Det känns som om mitt liv hänger på det här beslutet. På parkeringen tar jag darrande med mig ett par skidor och på väg till hissen fortsätter det före jag ens har åkt; "var det här rätt par..?" "oj där under det trädet var det mycket snö jag skulle haft dom fetare skidorna!" eller "shit, vad hårdt det var, jag skulle haft Head'sen i stället för dom här löjliga oseriösa laggen..!"

Efter lite åkande är det avsted till bilen och spendera 40 min på att komma tillbaks till mina polare på toppen av Tottenhissen i Hemsedal igen...

Två år sen körde jag med bara ett par friåkningsskidor m dukes för att motverka ovanståande dilemma. Det fungerade rett bra, det var inget darrande och velande når jag skulle åka.. därimot var det en helt sjuk drägglande och drömande om nya skidor. På natten hade jag orena drömmer om Black Crows, Kuros och inte minst Bibby Pro's. I hisskön blev jag förvandlat till ett dregglande svin. Ett svin som bara kan tilfredstillas med ett (eller 3) par nya skidor.. :D

Finns det fler där ute som känner igen sig? Någon som har kommit sig ur racet? Jag känner att det här får ingen lycklig slut.

..samtidigt undrar jag om DPS RP112 hybrid kan vara svaret :) (here we go again)

Jag känner igen det där alldeles för väl. Från början körde jag en skida per vinter och sålde de gamla när jag köpte nya. I slutet på förra säsongen brast det dock och jag jobbade mig upp till 3 par skidor. " av dem har jag återigen sålt och är nu stolt ägare av ett one-ski-quiver igen. Av just den anledningen som du nämner så vill jag hålla mig på ett par skidor. Att behöva välja från dag till dag känns för jobbigt. Dock finns det en viss risk att det paret kan komma att bytas ut, skidtestarhelg är farligt ;) Men jag vågar nästan lova att om jag hittar några nya och bättre där så säljer jag de gamla...

Förresten, varför skulle hybriden vara bäst när det ju faktiskt finns pure? ;)

Att tänka på vid "quiverskiing" är ju att göra sitt val vid dagens början för att sedan bara bita ihop om det inte blev helt rätt:) och ska man byta gör man det i samband med lunchpaus. Om man lunchar i närheten av bilen vill säga. Ett annat alternativ är ju att göra som mig,skaffa ett quiver med rejäl overlap:)

Jo jag känner igen det där, problemet jag har är att jag även åker bräda. Varför, varför skulle det bli så!

dannedieharder sa:
Ett annat alternativ är ju att göra som mig,skaffa ett quiver med rejäl overlap:)
hahahaha... blir inte det bara svårare? kommer jo aldrig komma bort från parkeringen med 3 skidor med överlapp :D

Senast ändrad:
Hehe, verkar som du behöver tröst-konsumera för att fylla någon slags tomrum?
Jag rekommenderar dg att ringa farbror barbro:

Slogen sa:
..samtidigt undrar jag om DPS RP112 hybrid kan vara svaret :) (here we go again)
Utsökt fråga!
Jag kör själv den och är handen på hjärtat väldigt imponerad av mångsidigheten. Men mångsidig betyder också "inte bäst på något". Vad folk glömmer med en skidor i den klassen (fempunktsskidor), är att den inte är 100% på något. Den har inte det där helt otroliga flytet i pudret. Den är inte superstabil i hastigheter över mach 2. (Dock, är pistegenskaperna i den här klassen så bra att renodlade pistskidor ofta blir överflödiga - och i vissa fall till och med får storstryk)
Slutsats? Det finns ingen one-quiver skida, men fempunktslagg kan reducera din skidarsenal rejält.

Enligt min åsikt klarar man sig på en allround 5-punktsskida samt en megafeting. Skidvalet blir enkelt, svedan i plånboken lindras och det blir lättare att resa med sin utrustning.

är skidorna inte för lika varandra e det väl lättare att välja mellan...

jag letar själv efter den bästa göraalltskidan och hoppas jag köpt den, dock är den för bred för isig årepist så har ju fler skidor men den kan vara en göraalltskida i alperna =), kommer tillbaka om några månader med kommentar =)

Senast ändrad:
LawndartGustav sa:
jag letar själv efter den bästa göraalltskidan och hoppas jag köpt den, dock är den för bred för isig årepist så har ju fler skidor men den kan vara en göraalltskida i alperna =), kommer tillbaka om några månader med kommentar =)
.. vilken blev det?

Slogen sa:
dannedieharder sa:
Ett annat alternativ är ju att göra som mig,skaffa ett quiver med rejäl overlap:)
hahahaha... blir inte det bara svårare? kommer jo aldrig komma bort från parkeringen med 3 skidor med överlapp :D
Nej nej har man bara tillräckligt mycket överlappning så blir ju valet mest bara en fråga om morgonhumör eller kanske färgmatchning med kläderna för dagen:) I vinter kommer jag välja mellan.
EHP193 (lite hårdare före, chargehumör)
CRJ 188 ( flatljus-skida, lekhumör, gubbjibb)
Renegade (när det ser ut att bli en riktigt bra skiddag, ev lite oftare beroende på hur jag kommer överrens med dem) Fischer Lunar (gubbpuckel i Måttsund)

Till synes mkt overlap men ändå inte, och alla skidor utom Lunar funkar ändå bättre än en kompromiss-skida om föret råkar vara mjukt.

ON3P Billy Goat 191.... men känns ju konstigt o göra reklam för den innan jag åkt på den men jag tror, jag tror =)

Hmm..känner igen det där. Men, samtidigt är det ju ett problem som folk med flera skidor alltid får dras med. Jag tror i grund och botten att folk som är ovetandes är mycket lyckligare. Låt mig utveckla med några exempel:

- Rosa, 4 år gammal mjölkko, trivs på sin plats i stallet och ser fram emot varje mål mat och mjölkning. Hon tycker att livet som ko är ganska skönt, kanske att Roma brevid henne kan bli lite tjatig ibland..men det är smällar man får ta som ko. Rosa, som inte har tillgång till internet eller möjlighet att se sig om har ingen aning om hur Gunilla två socknar bort har det. Kanske Gunilla har det bättre, får gå mer på grönbete och äta färskt gräs. Dock vet inte Rosa något om detta, och trivs således i sin nuvarande situation.

- Skidåkaren Madde åker bra och har gjort någon säsong. Hon har inte speciellt bra koll på nyheter på prylfronten, utan tycker att hennes tre år gamla Rossignol S6 fungerar utmärkt. Både i pist och offpist. Kanske dom skulle behövt sig en slipning emellanåt för att gå bättre i pisten, men det funkar. Hon är lyckligt ovetandes och har lärt sig hur hennes egen skida funkar bäst i olika fören.

Kontentan: Vetskapen om att det finns något som "kanske" är bättre gör att vi prylfantaster byter skidor som andra byter kalsonger. Kanske vi istället skulle lugna ner manin, inse att alla skidor faktiskt går att åka på och istället fokusera på att lära känna skidan rejält och anpassa sin teknik därefter. Skjuter ju mig själv lite i foten här eftersom jag fungerar exakt likadant som många andra här (nytt, nytt, nytt)..men kan ibland tycka det är ganska skönt att bara ha med mig ett par av mina skidor för att slippa valet och istället göra något bra av det man har på fötterna. Eller, är det bristande åkteknik vi kompenserar för? Jag menar, proffsen får ju nya skidor varje säsong och åker lika bra på dom för det...

Senast ändrad:
haha!

Bra tråd, inte alltid lätt att välja när man står där på morgonen men det kan vara ännu svårare när skidfodralet bara rymmer två par!

Skall man välja feting + hårding, feting + tur, feting + pist? Alltid svårt och aldrig blir det helt rätt! :/

Säsongens plan är att resa med DPS 112 med quiverkillers (STH/FKS (vilken skall man välja?!) + FT12) och monster 85 men det kommer säkert inte bli bra.

AKvS sa:
haha!

Bra tråd, inte alltid lätt att välja när man står där på morgonen men det kan vara ännu svårare när skidfodralet bara rymmer två par!

Skall man välja feting + hårding, feting + tur, feting + pist? Alltid svårt och aldrig blir det helt rätt! :/

Säsongens plan är att resa med DPS 112 med quiverkillers (STH/FKS (vilken skall man välja?!) + FT12) och monster 85 men det kommer säkert inte bli bra.
FKS!!
-Kan man få testa de en repa?
redan där kommer varningslampan.....man drar ingen repa med skidor. MAN SHREDDAR!
o Vad har du för sulmått?
-321mm
oÅh, nej vad dumt. Jag har 300 och det går inte att justera.

Men ger sig sj en mental high-five och fortsätter SHREDDA(!) med SINA (inte andras) underbara skidor....

PNyberg sa:
-321mm

Men ger sig sj en mental high-five och fortsätter SHREDDA(!) med SINA (inte andras) underbara skidor....
Word, den har man ju dragit ett antal gånger. Fungerar lika bra med P18 ska tilläggas. STH:n är dock en förbaskat bra bindning den också. Handlar lite om tycke och smak helt enkelt:)

PNyberg sa:
AKvS sa:
haha!

FKS!!
-Kan man få testa de en repa?
redan där kommer varningslampan.....man drar ingen repa med skidor. MAN SHREDDAR!
-321mm

HAHA! (Eller lol som kanske är den mer internetkorrekta termen)

FKS blir det, skall bara hitta bra pris! €219 på SC, någon som hittat billigare?

För att komma tillbaka från OT-land så måste nyckeln vara att minimera överlappet. Problemet då blir ju att man alltid hoppas hitta en liten gömd repa någonstans, även när pistskidorna åker på.

Hur pass dåliga skidåkare är ni egentligen?
Ett skidställ borde vara så brett som möjligt för att täcka så mycket som möjligt. Har svårt att se poängen i att ha fyra olika skidor som är nästan likadana. Och lyckas man hitta ett litet gömt lössnöåk när man har pistskidorna på under påsksemestern så har man väl ändå roligt de få höjdmetrar och antal åk vi pratar om? Eller klarar ni inte av att åka i 10 cm lössnö om midjan ligger på 75mm? :lol:
Håller man lite koll på vad man kan förvänta sig för åkning utifrån en rad olika perspektiv så vet man oftast vilka skidor som går åt. Och på morgonen av den aktuella åkdagen borde man definitivt veta det...

Nojlas sa:
Hehe, verkar som du behöver tröst-konsumera för att fylla någon slags tomrum?
Jag rekommenderar dg att ringa farbror barbro:

Slogen sa:
Utsökt fråga!
Jag kör själv den och är handen på hjärtat väldigt imponerad av mångsidigheten. Men mångsidig betyder också "inte bäst på något". Vad folk glömmer med en skidor i den klassen (fempunktsskidor), är att den inte är 100% på något. Den har inte det där helt otroliga flytet i pudret. Den är inte superstabil i hastigheter över mach 2. (Dock, är pistegenskaperna i den här klassen så bra att renodlade pistskidor ofta blir överflödiga - och i vissa fall till och med får storstryk)
Slutsats? Det finns ingen one-quiver skida, men fempunktslagg kan reducera din skidarsenal rejält.

Enligt min åsikt klarar man sig på en allround 5-punktsskida samt en megafeting. Skidvalet blir enkelt, svedan i plånboken lindras och det blir lättare att resa med sin utrustning.
nojlas kan sin barbro. och han vet även hur man bygger upp ett fungerande och alltäckande quiver. aldrig för mitt liv att jag skulle ta med mig mer än två par när jag drar iväg.
för egen del är två skidor standard i skidfodralet: en medelstyv rocker/rocker med 117 i midja, och en mjuk rocker/rocker med 143 i midja. båda grymma i pist. att ta med renodlade pistskidor är inte att tänka på.
ibland ersätts dock något av paren med en lättare och styvare 110-midja för turande, och i år tillkommer dessutom en riktig BM charger. får se hur det går.
ska nog tillägga att jag bor i japan och således inte behöver oroa mig för snötäcket så länge jag inte åker skidor med jarle. men ändå.

skönt att se att man inte är ensam i det här.
Farbror Barbro är genialisk, jag blir dock lite nervös av överdriven handlotion användande!!!!!

jag ser DPS 112RP med sollyfit och Pon2oon i min framtid.. :D

Tompan14 sa:
Hur pass dåliga skidåkare är ni egentligen?
Ett skidställ borde vara så brett som möjligt för att täcka så mycket som möjligt. Har svårt att se poängen i att ha fyra olika skidor som är nästan likadana. Och lyckas man hitta ett litet gömt lössnöåk när man har pistskidorna på under påsksemestern så har man väl ändå roligt de få höjdmetrar och antal åk vi pratar om? Eller klarar ni inte av att åka i 10 cm lössnö om midjan ligger på 75mm? :lol:
Håller man lite koll på vad man kan förvänta sig för åkning utifrån en rad olika perspektiv så vet man oftast vilka skidor som går åt. Och på morgonen av den aktuella åkdagen borde man definitivt veta det...
Tompan, nu har du missat poängen (och kanske lite av ironin), nu kan jag bara prata för mig själv men det jag menar är att skidor som till det yttre kan verka lika i själva verket kan ha olika fören där dom funkar bättre än dom andra. Alla mina skidor är OP skidor (utom puckelskidorna) därför att det är det jag åker, sedan är de bäst i olika sammanhang, drömdag, bristande skare, windbuff eller olika morgonhumör, gubbjibb eller hårdrocksåkning.
Jag skulle aldrig drömma om att blanda in en pist/allmountain skida i min packning såvida jag inte åker bil, då jag alltid oavsett före väljer offpist före pist. Visst ibland är det hårt men då funkar en rak lång chargeskida bra.
Självklart går det åka OP med en smalare skida men det är roligare med en bred, dock inte alltför bred.
Ett quiver ska ju täcka för att man ska ha skidor till sina åkdagar, (jag skulle lika gärna kunna åka allt på en av mina skidor men då hade jag ju gått miste om den sköna känslan av att ha flera skidor). Du kanske tycker om att åka pist och då skall du således även ha ett par pistskidor i samlingen, det behöver/vill jag inte ha.

Heinz_p sa:
Hmm..känner igen det där. Men, samtidigt är det ju ett problem som folk med flera skidor alltid får dras med. Jag tror i grund och botten att folk som är ovetandes är mycket lyckligare. Låt mig utveckla med några exempel:

- Rosa, 4 år gammal mjölkko, trivs på sin plats i stallet och ser fram emot varje mål mat och mjölkning. Hon tycker att livet som ko är ganska skönt, kanske att Roma brevid henne kan bli lite tjatig ibland..men det är smällar man får ta som ko. Rosa, som inte har tillgång till internet eller möjlighet att se sig om har ingen aning om hur Gunilla två socknar bort har det. Kanske Gunilla har det bättre, får gå mer på grönbete och äta färskt gräs. Dock vet inte Rosa något om detta, och trivs således i sin nuvarande situation.

- Skidåkaren Madde åker bra och har gjort någon säsong. Hon har inte speciellt bra koll på nyheter på prylfronten, utan tycker att hennes tre år gamla Rossignol S6 fungerar utmärkt. Både i pist och offpist. Kanske dom skulle behövt sig en slipning emellanåt för att gå bättre i pisten, men det funkar. Hon är lyckligt ovetandes och har lärt sig hur hennes egen skida funkar bäst i olika fören.

Kontentan: Vetskapen om att det finns något som "kanske" är bättre gör att vi prylfantaster byter skidor som andra byter kalsonger. Kanske vi istället skulle lugna ner manin, inse att alla skidor faktiskt går att åka på och istället fokusera på att lära känna skidan rejält och anpassa sin teknik därefter. Skjuter ju mig själv lite i foten här eftersom jag fungerar exakt likadant som många andra här (nytt, nytt, nytt)..men kan ibland tycka det är ganska skönt att bara ha med mig ett par av mina skidor för att slippa valet och istället göra något bra av det man har på fötterna. Eller, är det bristande åkteknik vi kompenserar för? Jag menar, proffsen får ju nya skidor varje säsong och åker lika bra på dom för det...
Klockrent! Konsumtionshysteri som vi alla har en släng av mer eller mindre. Men det är nyttigt att vi själva och andra runt om oss reflekterar och sätter fingret på vad egentligen håller på med. Ständig jakt på nåt bättre, aldrig nöjd... "Fan grannen skaffade senaste Audin! Satan, vi kan ju inte ha kvar vår två år gamla rishög....

Om vi nu har tillräcklig intelligens för att inse att vi inte blir lyckligare av detta, varför är det så svårt att komma ifrån? Världens resurser räcker inte till, men jag ska ju bara...

Hasse_Lindborg sa:
2 skidor? Vem fan klarar sig på två par skidor?
Jag!
En 112mm, 190cm r=18m: pisträcer/allround/hopp-å-lek-skida. (Med duke blir den topptursskida)
En 120mm, 200cm r=56m: puderplanka/stora-berg-skida/köttarskida med autostomp
Har tillgång till flera andra modeller, men det här är de enda jag använder själv.

Nojlas sa:
Hasse_Lindborg sa:
2 skidor? Vem fan klarar sig på två par skidor?
Jag!
En 112mm, 190cm r=18m: pisträcer/allround/hopp-å-lek-skida. (Med duke blir den topptursskida)
En 120mm, 200cm r=56m: puderplanka/stora-berg-skida/köttarskida med autostomp
Har tillgång till flera andra modeller, men det här är de enda jag använder själv.
som sagt: +1 :)

Självklart klarar man sig bra på två par skidor, eller varför inte ett par. Poängen med ett quiver, iaf mitt är att kunna välja skida efter vad jag vill åka för åkning dagen ifråga, utan att samtidigt måla in mig i ett hörn om dagen bjuder på överaskningar.
Med det sagt hade jag nog 193 orna under fötterna 90% av dagarna ifjol (iaf av skiddagarna i Gränsen). I vinter tror/hoppas jag Renegade tar över den siffran.
Lite grann som Nojlas och Lee-nus, två skidor som tillsynes har samma användningsområde men ändå skiljer så pass mkt att de kompletterar varandra.

D

Den här tråden var riktigt befriande. Hade lite svårt att motivera för mig själv två par nya skidor och pjäxor i år. Allt köptes in men jag mådde ändå lite dåligt över beslutet. Prylbögeri är nästan som en sjukdom. Första steget är att erkänna det, så jag börjar :)
Hej allihopa. Mitt FR namn är Gazza och jag är en prylbög.

Nu känns det bättre :) Btw så blev det ett par Technica Cochise, Lib Tech Pow Nas och ett par Bent Chetler 192 inhandlade

Gazza1 sa:
Den här tråden var riktigt befriande. Hade lite svårt att motivera för mig själv två par nya skidor och pjäxor i år. Allt köptes in men jag mådde ändå lite dåligt över beslutet. Prylbögeri är nästan som en sjukdom. Första steget är att erkänna det, så jag börjar :)
Hej allihopa. Mitt FR namn är Gazza och jag är en prylbög.

Nu känns det bättre :) Btw så blev det ett par Technica Cochise, Lib Tech Pow Nas och ett par Bent Chetler 192 inhandlade
Dynafit Radical FT på Lib Techen?

En marker Baron på Liben och Duke på BCn. Hade velat kasta om det men nu sitter dom där dom sitter. Överlever nog men det fortsätter skapa sömnbrist :)

Trodde quiver var för oss som inte åker på testhelgerna...hur ska vi annars kunna testa??:rolleyes:

dannedieharder sa:
Tompan, nu har du missat poängen (och kanske lite av ironin), nu kan jag bara prata för mig själv men det jag menar är att skidor som till det yttre kan verka lika i själva verket kan ha olika fören där dom funkar bättre än dom andra. Alla mina skidor är OP skidor (utom puckelskidorna) därför att det är det jag åker, sedan är de bäst i olika sammanhang, drömdag, bristande skare, windbuff eller olika morgonhumör, gubbjibb eller hårdrocksåkning.
Jag skulle aldrig drömma om att blanda in en pist/allmountain skida i min packning såvida jag inte åker bil, då jag alltid oavsett före väljer offpist före pist. Visst ibland är det hårt men då funkar en rak lång chargeskida bra.
Självklart går det åka OP med en smalare skida men det är roligare med en bred, dock inte alltför bred.
Ett quiver ska ju täcka för att man ska ha skidor till sina åkdagar, (jag skulle lika gärna kunna åka allt på en av mina skidor men då hade jag ju gått miste om den sköna känslan av att ha flera skidor). Du kanske tycker om att åka pist och då skall du således även ha ett par pistskidor i samlingen, det behöver/vill jag inte ha.
Jag har nog inte missat något, jag känner att jag har rätt bra på konceptet fler skidor är alltid bättre! Du kan få kolla med min sämre hälft om du vill :D

Vad du dock verkar ha missat i mitt resonemang är att ett skidställ har man för att man vill ha bredd. Att då välja flera skidor som är så pass snarlika varandra att man har svårt att välja vilken skida man ska ta just den dagen känns lite felprioriterat för mig. Redan innan en resa vet jag ungefär vilken typ av åkning jag kan förvänta mig, även om jag liksom dig föredrar lössnöåkning så inser jag att det finns dagar man får tillbringa med plogsvängar i den blå backen tätt följd av småbarn, det finns tillfällen då man tvingas iväg på "kick-off" och andra värdelösa företagsaktiviteter där man inte har möjlighet att pumpa puder varje dag utan snarare förväntas delta i diverse pistrelaterade "team building övningar". Så ser den bistra verkligheten ut. Jag vet också oftast vid bokningstillfället om det kommer att turas eller enbart vara liftburen åkning utifrån mitt resesällskap. Så redan där kan jag sålla ganska hårt i vilken typ av åkning det kommer bli. Väl på plats sen håller man självklart koll på väder och förhållanden, kommer man upp på berget redo för hård skare och uppkörd snö och märker att det har dumpat natten innan så har man gjort något riktigt fel i mina ögon. Har man bara tillräckligt med koll på sin egen åkning, de aktuella förhållandena på berget och sin utrustning så borde man aldrig behöva åka upp med en klump i magen och undra om man valde rätt.

Sant sant, aldrig någonsin skulle jag dock köpa ett par skidor för att åka barnbacke med barnen eller med oförstående kollegor på teambuildingresa, då duger något av mina par gott.
Jag kan ju som sagt bara prata för mig själv men jag bygger quiver för att varje skiddag ska bli så kul som möjligt för mig, och jag åker OP, sedan gör mitt overlap att jag är förberedd på överaskningar under dagen, och jag har aldrig ont i magen för att jag har gjort fel skidval för dagen.
Så räknar jag att mitt skidställ blir brett nog.

Är det ingen som har fler än ett par pjäxor? Dvs ett pjäxquiver ...

Lätta toppturspjäxor är i mjukaste laget om de även skall användas på riktigt breda skidor, speciellt om det är hårt. underlag.
Styva pjäxor blir för tunga att tura med.

snorkel sa:

Lätta toppturspjäxor är i mjukaste laget om de även skall användas på riktigt breda skidor, speciellt om det är hårt. underlag.
du?

snorkel sa:

Inte riktigt halkat dit på pjäx-nörderiet ännu, försöker hålla mig till ett par men inser ju att det inte kommer hålla när man väl provat att gå med ett riktigt lätt par...

Ah, støvelquiver...

Fikk meg endelig et sånt i vår, tecnica agent 130 -øverste bolten for mer human fleks, samt et par BD quadrant. Virker å funke fint, aldri noe problem å velge ihvertfall... Vurderer selvfølgelig modifikasjoner etterhvert, men skal slite litt på de først, så blir det vel skuminnersrøvel på tecnicaene og intuition i quadrantene + booster strap som kan flyttes mellom parene. Har planer om en fin liten patent med trykknapper. Vi får se hva det blir til.

BTW, skiquiver:

102 midje, 180cm, ~40m radie, toppturski med dyna/plum og fabrikkskårne mohairfeller fra Pomoca.
114 midje, 190cm, 25m radie, everydayski som også er morsom i bakken i middels fart +
115 midje, 190cm, ~40m radie, everydayski med pudder/fartsbias
117 midje, 186cm, rev/rev for den mest funky snøen
135 midje, 194cm, 31m radie, for DE dagene

+ en haug med protoer i alternativ layup/fleks, og nye modeller for fremtidig produksjon etterhvert. Way too much selvfølgelig, men moro er det jo.

Senast ändrad:
woohooo, jag har fan ett pjaxquiver! ett par nordica enforcer och ett par nordica ace of spades! :)

Tillbaka
Topp