topfix

topfix
Varför klaga på de som klagar på topfix?! Enkelt att bortse från, lätt att sänga av webläsaren. Vill du göra det ordentligt kan jag rekommendera slägga genom datorskärmen.

Eller va? :P

topfix
gubbfan sa:
Varför klaga på topfix?
Enkelt att göra egna.
En bit elkabel i lämplig grovlek en abikoklämma. Klart Kostnad försumbart.
Vad är en "abikoklämma" och var köper man den?
"En bit elkabel" ?
Vänligen definiera vad du menar, länka till exempel samt förklara konstruktion.
Både för oss akademiker som inte vet skillnaden mellan en elkabel och en sladd eller tråd och aldrig hört talas om abikoklämmor, men också för att en "DYI-HowTo" eller "Gör-det-själv-Instruktion" av det utförligare slaget tillför något kul till forumet!

-snö
/r

topfix
Vattendroppe sa:
Varför klaga på de som klagar på topfix?! Enkelt att bortse från, lätt att sänga av webläsaren. Vill du göra det ordentligt kan jag rekommendera slägga genom datorskärmen.

Eller va? :P
och varför klaga på den som klagar på de som klagar på topfix? varför, varför?
... jag tror att gubbfan kommer med ett tips i all vänlighet i förklädnaden av ett klagomål. Tipset är dock lite kryptiskt.

topfix
Ursäkta om jag överskattade er kunskap om bilel.
Elkabel ca 4 eller 6 kv.+ ett skarvdon till do kallas även för abikoklämma. Finns på alla någorlunda välsorterade bensinmackar. Biltema har i alla fall.
Mät upp lämplig längd beroende på skidform. Skala kabeln så att den går in i skarvdonet från 2 håll. Kläm ihop.
Helst skall man använda en speciell tång men det går lika bra i ett skruvstycke.
Resultatet blir en som liknar BD.s toppfix. Men nästan gratis.

Jag skrev ursprungs inlägget för att någon klagade man på Pomocas toppfix.

topfix
gubbfan sa:
Elkabel ca 4 eller 6 kv.+ ett skarvdon till do kallas även för abikoklämma. Finns på alla någorlunda välsorterade bensinmackar. Biltema har i alla fall.
Mät upp lämplig längd beroende på skidform. Skala kabeln så att den går in i skarvdonet från 2 håll. Kläm ihop.
Helst skall man använda en speciell tång men det går lika bra i ett skruvstycke.
Resultatet blir en som liknar BD.s toppfix. Men nästan gratis.
Tack faan!

Tillbaka
Topp