Toppturspjäxa Telemark?

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
Toppturspjäxa Telemark?
Kör idag garmont prophet Ntn och tycker det är en ganska dåligt pjäxa uppför. Vilka Ntn pjäxor är bäst uppför?

Toppturspjäxa Telemark?
prophet är ju inte knallhård direkt men håller med dig, det är en liten klump på foten :) Det finns kanske inga direkt super ntn för touring, utan det är nog "sitta bra på foten" som gäller.

Gillar du inte scott/garmont så är det ju scarpa tx pro eller Crispi evo som drar åt det hållet.

Inte heller i 75mm finns det så mycket att välja på, men några modeller där är ju mera anpassade för touring.

Hur som helst så är inte urvalet så stort, man får fundera om det är uppför eller nedför som är viktigast och sedan ta skon som passar ens fot bäst.

Toppturspjäxa Telemark?
Vill man ha en lite lättare pjäxa så blir det väl Crispi Shiver. Själv har jag Scarpa TX och tycker de funkar bra, men de har ju utgått ur sortimentet.

Toppturspjäxa Telemark?
Det är mest gåläget som jag stör mig på, man måste ha pjäxan uppknäppt för att det ska flexa något och då får man lätt snö i dom.

Toppturspjäxa Telemark?
Ja det där är riktigt dåligt på garmont. Det blir ju mest mera bakåt när sprinten släpper.

Fast gåläge över lag på stabilare skor kan väl vara lite si å så.?

Tillbaka
Topp