träna till backflip

Baeckis

Ny medlem
träna till backflip
undra hur man ska kunna träna till en backflip på ett bra sett.
jag o min kompis har tränat på att kuta o slänga oss baklänges i plogkanterna men vi landar bara på ryggen, nacken, huvve.....
nån som vet ett bra sätt att träna så svara så fort som möjligt

träna till backflip
Jag undrar detsamma. Om man fick tag på en trampett (det är väl så det heter) plus en jättetjock och jättemjuk madrass, så skulle det nog inte vara några problem. Sedan vore det fint att kunna träna med vatten som landningsplats som steg två.

träna till backflip
Åk till ett badhus och prova från en "sockerbit", sen provar Ni från 1:ans svikt, sen kanske 3:ans också, sen bygger Ni ett ganska brant hopp utanför pisten, med en jäkligt mjuk landning, sen är det bara att prova. Tänk Er att Ni ska täppa till ett hål uppe i luften med höften, så att den kommer upp! Se även Jakobs tricktips på backflip, det är kanonbra!

träna till backflip
köpa en såndär fet studsmatta min polare har sån dom e itne så dyra ska köpa en sån med i sommar det e svin skoj o flippar e skit lett o nöta in så o sen badhuset som sagt det e ett jefligt bra tips bara börja volta lite vanligt ut från 3:an sen smeka in en backflipp det gör ju endå inte ont o misslyckas. lycka till.

träna till backflip
Backflip ärligt talat jag provade för första gången vecka 7 i år när jag var i åre vi byggde ett hopp med rätt mycket kick och lössnö landning man åker in lite bakåtlutad och sen när man lämnat kicken så drar man upp knäna till hakan och drar till med armarna mot huvudet jag lyckades på mitt andra försök så det är inte så svårt =)

träna till backflip
jag tycker det bästa är att bara ppröva i ett skid hopp på direkten det var i alla fall det jag och min bror gjorde och vi klarade det efter 5 försök och vi gjorde aldrig illa os på nåt av hoppen och ny kan jag det i hopp med hård landning så det är bara att nöta

träna till backflip
av:hyperjoy
när man lämnat kicken så drar man upp knäna till hakan
...

ja fast det ända som gäller är att våga rotera hella bakotvolten så kommer man nästan alltid runt och en till sak kolla runt rotationen
//per

träna till backflip
Svårast, högst personligt.
Kunskaperna i det svenska språket, högst personliga i detta inlägg.

Inte göra ont att misslyckas från 3:an, du vet inte vad du snackar om.

Inte samma sak att göra det i simhall som med skidor. No shit. Dock så lär du dig känna hur du ligger i luften, något som är nyttigt att veta när du har is som landning istället för vatten.

Sen är det bara att pröva, Se till att ha mjuk landning, nacken gör ooont att landa på. (Nöt i simhall, kan du det inte där försök inte ens på ett hopp, det är dömt att misslyckas)

Om du åker bräda och försöker på en rodeo, ta en grab, då får du rätt position i hoppet, får stabilare flygtur och klarar det troligen.

träna till backflip
oakj ett tips är ju att inte dra knäna ända in till hakan men ändå få upp dem ordentligt för då är det lättare att rotera första gången japp lycka till då

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp