Transceiver Frankrike Vs. Sverige

• Trådstartare Trådstartare NEW
  • Start datum Start datum

NEW

Medlem
Om man ska tjacka en ny transceiver, är det billigare i Chamonix än i Sverige? Är intresserad av en Barryvox Mammut eller Ortovox X1. Barryvoxen kan man köpa för 2999;- hemma i butiker som har kvar förra årets (inga nya funktioner på årets? 3400;-)

Någon som sitter inne på några trevliga länkar till skidbutiker i Cham?

Läste någonstans (sportsnet.se?) att Barryvox hade fått föräbttrad sökfunktion och lite kitschigare kontroll på flera offer till i år. Så det kan mycket väl vara skillnad. Själv går jag och väntar på en M2:a från globetrotter.de för 259,95 €, femhundringen billigare än i Sverige. Men i den förnämliga butiken har de även X1:or.

Hittade en Nic Impex Arva 9000 på Northstar Trading för 2600:-. Rena fyndet!!! Vi var dessutom ett gäng (7 st) som beställde och fick då ner priset till 2200/st. Inte illa för en tranciever för ord pris på 3500:-.

de lägre priserna gäller utanför EU, dvs tax-free. men vafan, är de dessa priser som gäller kan man ju köpa alla prylar hemma? trodde i min enfald att euron inte hade pajat allt...

de lägre priserna gäller utanför EU, dvs tax-free. men vafan, är de dessa priser som gäller kan man ju köpa alla prylar hemma? trodde i min enfald att euron inte hade pajat allt... men skidorna verkar mindre dyra, 400 euro för XX är ju skillnad mot här.

några hundralappar tjänar man ändå! Även inom EU blire ca 400-500kr mindre för en X1:a t.ex.

Tillbaka
Topp